22 November 2011

Susu Kambing - HiGOAT


kredit pic http://www.higoat2u.com/?id=nasir

Aku lupa nak share sesuatu yang sangat berkhasiat...petang ni kerja di pejabat aku telah aku bereskan..memang aku ada masa sikit sebelum balik..hehe..laju2 aku taip...tengah2 search internet,aku terjumpa artikal pasal susu kambing..

Sebenarnya, dah hampir 2 minggu aku beli susu jenama ini...tapi sebelum aku mencuba produk ini,aku telah membaca dan membuat perbezaan antara susu kambing dan susu lembu..

Ikutkan aku ni memang tak suka minum susu kambing dan sewaktu dengannya..kenapa??sebab telah terdidik dari kecik mak ayah aku tak biasakan..mereka memang makan kambing dan semuala..cuma kami adik beradik tidak terdedah...

akhirnya punca kenapa aku beli dan teruskan mengamalkan susu kambing??sebab banyak sebab..Antaranya ialah aku nak memperbanyakan susu badan aku setelah bersalin..aku nak anak kedua ni minum susu badan..aku nak jimatkan duit beli susu tepung..hehe...masa hafiy pun mmg full breasfeeding...tapi sampai umaur 10bulan jer..sebab aku tak makan apa2 vitamin utk tambah susu badan...mungkin masa anak pertama dulu aku tak berapa ambil berat sangat..dengan kata lain tak MATANG..aku makanla sayur dan macam2 gak..tapi utk tambahkan susu badan memang aku serius tak ambil vitamin..akibatnya, badan aku makin kurus dan susu yg afy isap cepat habis(faham2jerla anak lelaki..mmg kuat susu)..serius tak ambil berat nak beli makanan tambah susu..

Tapi mengandung kali ini,aku mmg serius giler nak tambah susu badan..whatever pun aku kene carik solution agar kali ini susu aku bertambah banyak dan berkhasiat...lupa nak bagtau..mebe masa 1st anak tu aku duk wad dan telan pil dokto banyak sangat..so air susu pun hanya 10 bulan je bertahan..

kedua kenapa aku nak minum sangat2..sebab aku sangat sayangkan diri ini...kerana aku mempunyai tiroid dan cyst..so tujuan adalah sebab ini juga..nak cepat2 pulih that penyakit...

selain itu aku nak kuatkan tenaga dalaman aku...ini cerita 18SX..lebih kurangla...bukan masalah ini pada aku seorang sahaja...tapi mebe dikalangan ibu2/wanita yang telah beranak pinak..agak slow dan tak berapa nak bernafsu bila 'bersama'..jenama ini ada menyatakan utk MEMULIHKAN tenaga batin..bukan bermakna tidak kuat or what ever..tapi aku agak cepat penat dan kurang melayan suami aku..hahahhaha..pastu ada pulak leh pregnent kan utk kedua ni..pelik bukan????hahahahha..kuasa Allah...kalau dia dah nak bagi ini namanya rezeki...

aku banyak sangat bertanya pasal susu kambing dgn kwn opis aku ni..dia kata mmg sedap dan takde bau...dia suges aku beli sachet2 kat cafe bawah..aku ni seorang yang mudah mendengar nasihat..itula aku..setiap apa yg org nasihat mesti aku tak tolak..aku akan cuba ikut..alhamdulillah..aku pun lembut hati..dan beli sachet2 kat cafe...

mula2 aku minumkan...aku tutup hidung..aku telan terus tanpa bernafas!! hahahhahahah..

hei!! takde bau apa la...mmg betul wei!! serius!!..nak kata sedap mmg tawar..tak rasa apa..rasa air putih jer..

wah!! ini sudah bagus...hari keesokkan aku beli sachet2...hehehe..tiap2 malam aku minumm...sebelum tido...

korang kalau tau kali ni mengandung macam2 aku telan...aku kan ada beli minyak alga tue..mmg power..tapi sebabkan aku nak settelkan dalaman..n memulihkan batinku..aku pun beli terus 1 kotak wei kat kedai SALAM Presint 9..itula satu2nya kedai yang murah dalam putrajaya...sana aku dapat harga murah sngat...

berbalik pada cerita susu kambing..

setelah 2minggu aku minum..2hari sekali je..bukan hari2...YaALLAH..memang cukup bertenaga dan aku pun macam tak percaya dengan tahap tenaga aku..hehe..walaupun aku takde morning sickness sebelum ni..tapi mmg aku lemah..setelah aku minum susu kambing ni..semua sistem pencernaan aku bertambah baik..dan aku rasakan ada byk tenaga sewaktu "bersama" actuly ini adalah testimoni aku..selain tiada lagi kelesuan...ia betul2 membantu kami suami isteri...ia betul2 baik untuk kita yang sudah beranak...

"Sememangnya susu kambing ni telah terbukti keberkesanannya,barat juga mengakui...sebab itu Rasullah mengamalkan dan kambing binatang yang mulia..cuma byk fitnah dari barat untuk tidak memberi orang islam mengamalkan..nak meruntuhkan islam...sbb itu macam2 fitnah ditaburkan pada makanan/minumam yg berasaskan kambing"

Nasihat aku: sesiapa tak suka bau hamis kambing..belila jenama HIGoAT ini..mmg tiada bau apa pun..tapi korang kene elakan minum bersama kopi or teh..nnti tak menjadi khasiatnya...suami aku bertambah sayang padaku..alhamdulillah...kita cuba yang terbaik...

belila...untuk membantu mengubah cara hidup kita dan membantu kesihatan dalaman anda..hehe..aku bukan agen pun...semoga anak yg ku kandung mendapat khasiat ini..amin..

sharing is caring...tak mau takper...eh lupa kalau korang tak suka jenis air..ada dijual jenis PIL susu kambing...pasni kalau dah habis sachet2 ni..aku beli jenis pil..telan terus...senang...

MENGAPA SUSU KAMBING PILIHAN UTAMA??

Susu terbaik selepas susu ibu
Tidak menyebabkan alahan
Kuatkan sistem imunisasi
Bersifat alkali
Tingkatkan daya kepekaaan, tumpuan dan ingatan
Lancarkan sistem penghadaman dan usus
Membantu mengubati kanser, demam kuning, gastrik, ulser, asma(lelah), penyakit kulit dan sukar tidur
Membantu merawat sengugut, darah tinggi, lemah jantung, kencing manis, batuk kering dan gout
Imbangi gula dalam darah dan kolestrol
Menguatkan jisim tubuh yang sihat(tulang, gigi, otot, sendi, kulit dan tisu saraf
Memulihkan tenaga batin
Awet muda

3 comments:

Unknown said...

aku dah minum dlu masa zara demam kuning..x nk la x suka,nama dia susu kambng ..wek.xpe la klo ko nk minum..good luck to u,..eh satu lg ko kena taman wish dlm diri ko yg ko mesti nk susukan anak ko walau mcmana susah sekali pun..insyallah byk la susu ko nt sampai bongkak2 nt cam aku haha..ishh sekse baiiii..

emyda said...

wei mmg la tanam wish dari awal lagi dgn afy dulu..tapi sebab kan aku telan kot banyak ubat time waded tu la jadi nya tak tahan lama...lagipun mmg byk tapikan afy kuat susu...huhu...

ko mmg semua memilih..nanti anak ko pun sama memilih...so jgn la memilih sgt makan n minum jer..hahahhaaha....

aku ni main bedal jer minum makan..itu yg sakit senang dapat kot ..hahahhaha///

Unknown said...

untuk saya, susu kambing bertindak sebagai milkbooster..pagi2 bancuh dgn vico:))..Saya juga mengamalkan hababtus sauda, alfalfa, ostematrix (kalsium), vitamin c, ESP (sumber protein) dan air suam 2-3 liter sehari...Alhamdulillah susu meriah..yang penting ikut konsep demand and supply.

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers