22 July 2011

Peti Ais Baru

Selesai sudah Inpian tahun 2011. inila antara inpian aku sangat2 nak beli peti ais baru..kelurga makin besar makanya peti ais la keperluan yang penting..semua makanan nak aku sumbatkan dalamnya..

Rezeki pulak tu,dapat Baucer Kettha..sempena kempen beli barangan elektrik yang jimat tenaga..bayangkan dapat jer tahu pasal kempen tu aku terus apply tau..aku apply semata2 nak beli peti ais jimat tenaga..

Untuk pengetahun korang, aku terus print baucer tu dan terus pergi care4 alamanda..aku la orang pertama gunakan baucer ni..

bila aku bawak orang care4 tu kata tak lounch lagi..aku bagi nom tipon nnti bila dah stat dia akan call..tapi sampai ke sudah tak jugak dia call2..aku call semula tapi jawapan hampeh..arrrggggg ini nampak gayanya tak dela peluang guna baucer ni..

pastu borak2 ngn kawan2 opis lama dah minggu ni..aku boark sebab ada kwn opis beli mesin basuh..pastu dapat tau seng heng boleh guna baucer tu apa lagi semalam tengahari terus pi seng heng bangi..malas nak pi seng heng alamanda..alamanda sombong saleman2..so masuk je kedai seng heng bangi peh!layanan memuaskan..tanpa berlengah lagi aku bagi baucer kettha ni terus mrk kata boleh guna..

apa lagi, aku terus la jadi ahli seng heng...yang bestnya kelebihan seng heng ni ada harga ahli dan tolak baucer..

untuk pengetahuan selama aku kawin 4tahun ni inilah kali pertama aku beli2..barang2 elektrik..selama ini mak bapak aku punya harta..rasa puasla dapat barang sendiri.

so keseluruhannya : harga asal peti ais rm1279 tolak baucer rm200 tolak ahli rm20..setiap peti ais memang ada harga ahli..tapi harga ahli peti ais ni tidak sama..ada yg tolak rm150 ada yang rm20 macam2la..so model aku ni tolak rm20jer..

so total harga peti ais ni dah siap tolak2 RM1050 la lebih kurang..


Taraa... inila peti aisku Panasonic 269Litres..


Bahagian dalam peti ais baru.


Peti ais lamaku..pemberian family. Cadangan peti ini aku gunakan untuk buat air batu banyak2 dan letak ubat2 serta vitamin2..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers