14 July 2011

Suspect tiroid


Tiroid yang bengkak


Bengkak yang telah naik..

Pagi tadi aku pergi klinik mini kat kementerian ini..puncanya aku pening kepala 2hari dah..bukan aku nak pergi sangat klinik ni..aku just teman jer kawan pi..

tiba giliran aku,aku terus cakap yg aku pening kepala..aku cakap aku selalu mengigil..aku cakap yg abah aku kata aku stress..so that aku biarkan jer sakit ni berpanjangan...makin lama makin gigil dan makin lama aku makin kurus...

bayangkan aku makan banyak sangat tapi badan aku tak naik apa pun..stil 41kg juga...bayangkan!!

pastu aku tak boleh kene panas..aku cerita pada doktor yg aku akan naik marah kalau panas..aku cakap perangai aku terukla doktor..pastu doktor geleng kepala..dia cakap bukan sebab perangai ini..sebab awak ada penyakit...

YAALLAh aku kene sakit lagi??sakit apa lagi ni??memang menakutkan..aku gelabah dan sangat risau...doktor buat surat pergi jumpa pakar di hospitalputrajaya..aku kene pergi buat rawatan..doktro cakap dia suspect aku kene Hypertiriod...

Antara simptom yang aku alamai sama dgn simtop tiriod juga...korang bacala yang kat bawah ni..sebelum tu doktro tegok leher aku bengkak..aku cakap biasa je..takla sakit..doktor kata mmg tak sakit..

SimpTom Hipotiroidisme

1. Selera Makan Bertambah.
2.Berat Badan Menurun
3.Kerap Buang air Besar
4.Mudah Marah
5.mengeletar jari
6.Berdebar-debar
7.Terasa Panas
8.Sering berpeluh
9.Mata Terjojol
10.Penglihatan Terjejas dan sarap mata tertekan.
11.kelainan pada jari tangan dab kulit depan betis

inila simptom yang aku alami..surat doktor dah ada..doakan aku tak apa2 tau..takut gak..kalau kene bedah or kene kanser..mmg menakutkan..

Today aku tak buat kerja..aku tak sihat..aku just rehat dan tenangkan diri di opis..mata aku sakit sangat...merah dan rasa macam aba benda menyucuk2 dlm mata..memang tak selesa..sabar menahan..sejak akhir2 ni aku tak berapa sihat..tapi aku gagahkan dirila..since baranak sampai sekarang ada je aku sakit..today mata pulak...petang ni nak pi hospital putrajaya buat hantar surat doktor utk dptkan tarikh apoiment akan datang...aku harap takde apa2 yang buruk ngn ujian darah akan datang...

2 comments:

Unknown said...

sedih betul aku dgr ko dpt sakit..lebih2 lg sakit ni melibatkan hormon...sian ko..aku doakan ko cepat sembuh..jgn tggal mkn ubat...minum air byk..tu la kan aku dah pesan jgn mkn seafood byk..degil.sabar je la..istifar dlm hati..kawal pasaaan marah atau apa2 pasaaan..klo keje ko menimbun ko buat2 lek je..ckp kat kwn ko aku tgh x brp sihat..ok?
mlm td anak ko senang tdo..dia main x hingat dunia ngn zara..ckp x benti2...lawak je,,pandai lak tu gado ngn zara..zara plak jeles x menentu..hehehe

emyda said...

hehe...aku dapat apoiment 11ogos utk ambik darah tiroid ni..pastu 20/8 jumpe dokt pakar..tgkla macam mana..harap tak merbahaya

afy mmg gitula...pandai marah sekarang..pandai gaduh..ngnn zara..zara jeles oooo

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers