08 December 2011

Pakar Kanak-kanak An-Nur

Elok2 nak elak pi klinik..terpaksa gak pi..bukan afy demam pun..cumanya dah beberapa minggu dia tak mau makan dengan baiknya...masak bubur sikit jer makan..selsema batuk memang dah takde,.yang ada dia gosok2 hidung seolah2 dia gatal sangat2 hidung dia...dah jumaat ni aku ajak gak laki aku pi...pi terus pakar kanak2...

Dibuatnya dari malam sampai pagi dia meragammmm jer...sampaikan bagun kul 5.00pagi...sebenarnya afy dah buat hal ni hampipr seminggu setengah..bagi ubat salbatamol semasa dia semput minggu lepas dah ok...tapi skrg gatal hidung yg melampau...

sebab afy dah tak leh tido..dia menangis/meragam jer..aku memang mengantukk..mengantuk kerana asyik terjaga bangun tido bangun tido...itu yg mengantukk sangat...

kul 2pagi baru laki aku siap study group...kat MCD bangi...dia ada test sabtu dan ahad..dia mmg perlu keluar malam utk study..kalau duk umah jgn harap la dia study sebab dia akan dikacau oleh afy dan akan tido..



semalam kul 1.30pagi aku call..tye awak tak balik lagi ker?si afy ni asyik meragam jer..tido bangun..aku tepuk2 dan dodoi2 tido semula..bangun balik..itula kerja aku mmg pregnent time anak kecik ni mencabar sungguh..tak de maknanya aku nak rehat..

Tapi Allah tu maha Adil..kat opis aku mmg rehat..tiada kerja setakat ini semua dah siap..just rehat tengok2 internet jer..sebab aku kan penguji...tunggu sistem dtg baru kerja aku ada..hehe..adil apa kat umah tiada makna rehat..itula kuasa Allah..dia lagi maha mengetahui...kita sebagai hamba memang kene sabar...mmg aku semakin lama hidup makin tahu apa itu sabar..setiap kesabaran itu akan dibalas juga..cuma kita jgn pk negetif pada ketentuan..ada la hikmahnya..

alhamdulillah juga anak yg aku kandung ni buat masa ok..tendang biasala...aku rasa..

balik pada tajuk tue..pagi2 kul 6 pagi aku dah siap2 semua barang2 dan gosok baju..kejut laki aku dan kami siap awal..keluar umah terus pi punch card aku..then kami terus ke bangi

klinik masih tak buka lagi..kami decide pi sarapan dulu..pekena bubur durian+pulut .wa la way..sedap..lama tak makan..then makan nasi lemak..dan teh tarik..memang mengancammmm..lagi2 perut sgtla lapar dengan mata masih mengantukkk..

afy??tak sah ckpla..lasakkkkkkk amat la sangat....bagi makan sarapan apa2..semua dia tak mau...entahla hangin aku dibuatnya...

bagi air TEH TARIKKKKK byk dia minum hahahha..memang betulla keturunan teh tarikkk..hehehhee

alhamdulillah dimudahkan kul 9.30 setel semua jumpa doktor..

tapi korang tau la annuur punya rawatan..peh!!nasib doktor kharul rawat afy semua..aku cakap afy tak demam..tapi dia tak boleh tido lena dan tak mau makan..aku suh dokto check tekak,hidung , telinga dan dada..telur ..perut semua la..kulit semua aku suh check..alhamdulilah tiada sebarang masalah..semua ok cantik dokto cakap..aku lega sgt.

then aku ckp afy suka garuk hidung tonyoh2..dokto ckp ini la namanya alergik...alergik habuk nie...sbb mkn dia tak mau..tak kan alergik makanan..

emmmmm...akhirnya dokto bagi ubat alergik pagi dan malam..ada dua jenis..plus dengan multivitamin sebab nak bagi dia selera makan..dia pun tak mau makan so mmg vitamin semua kurang dlm badan..sebelum demam or sakit tekak..baik bagi multivitamin..rasa macam scoutemulsion..okla..sedap..

Bil rawatan siap concultanty dan fees ..medical tretment =RM97.00...hambikkkkkk kau laki aku!!sedih jer laki aku kuarkan duit...dah..nak kerajaan karang lambat..pulak laki aku ada discus kat melawati dgn concultant..mmg semua terkejar2 masa...akhirnya dah dapat rawat afy..aku lega pi opis...


cadangnya aku nak beli benda ini..rm499

nanoe™ Purification

Anti-Virus/Bacteria - Inhibit 99.9% H1N1*
Deodorizing - Reduce 90% tobacco smell
Skin Hydration - Help keep the moisture back to the skin
3D Circulation Airflow
Dynamic airflow effectively capture the pollutants, especially focus at 30cm near the floor

Composite Air Filter - Super alleru buster, Green Tea "Catechin", anti-bacteria Enzyme
Super Nano-technology Deodorizing Filter
Turbo Mode
Sleep Mode (8 hours)
Suitable Room Size: 26m² / 283ft²


afy cergas..melompat,berlari..no no no JALAN,..mesti nak BERLARI...naik pening kak ros jaga afy...kesian pengasuh aku..

naik kereta dfy dah slow..dah kepenatan mainnn sakan..tanpa sarapan..dia minum air putih..

sampai umah pengasuh aku suh kak tu buat susu..afy dah mengantukkkk..sebab dlm kereta aku dah bagi ubat alergik+vitamin tu + afy bangun awal 5pagi..sudah semestinya dia sangat mengantukkkkkkk..senang akak tu jaga...

semoga pasni afy nak makan dan tido dgn lena..dada dia ok..takde bunyi...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers