11 December 2011

kehamilanku 21 minggu

Hari ini aku datang opis ramai yang tiada..masing2 mengambil cuti sempena selangor cuti..hehe...ikutkan hati aku pun nak apply cuti..sebabkan nak frwdkan cuti time adik aku kawin nanti terpaksala aku kerja..ala kat opis pun bukan ada kerja...lagi rehat..kalau duk umah kang macam2 benda nak buat..baik duk opis..laki aku cuti..dia je kat umah..biar dia rehat kat umah..anak aku suh laki aku hantar kat pengasuh...

Sekarang aku lepas melalui minggu 21...kandunganku alhamdulillah buat masa ini sibuk menendang...kiranya aktif sesangat..kalau tak tendang ada risau gak dihati..nasib baby tentang..so kita dapat rasa pergerakan..yelah nak pi scan time2 ni mmg takdela...

Minggu lepas minggu yang penat jugala..bukan minggu tu je penat..tapi hari2 penat kat umah..macam2 benda kita buat seorang diri...aku ni bukan puteri raja yg duk goyang kaki..lagipun aku tak retila nak duduk je kat umah tue...laki aku sibuk dengan urusan dia..aku tak maula selalu ganggu dia..malam2 aku suruh dia urut2 badan aku semua...nak tido susah..lagi2 sekarang hafiy bangun2 tengah malam..nak susu nak susu..lapar la tue..manataknya nasi keras tak mau makan..makan jenis macam bubur padat tue..tau2la bubur memang akan cepat lapar..itu yang nak susu jer..

pastu hafiy pulak time2 ni alergik2 je hidung..dia tonyoh2 hidung dia...tu yg tak selesa dia bangun..memang takde maknanya aku nak tido dengan betul...

itu pun ahad semalam baru afy tido paling lama ..waktu tengahari..masa tu la aku rehat sakan..

pagi tadi dia buat lagi..semalam aku tak leh tido baby dlm perut berpusing2..aku dapat rasakan dia bermain2 dlm perut ni...laki akupun pegang...sungguh aktif..takperla..tak dapat tido yg penting anak dlm perut ni aktif..dari senyap je nnti aku gak yang risau...

badan aku semakin lama semakin sakit bahagian belakang dan ari2..ada masa mengeras ada masa lembut ada masa sukar bernafas aku..

aku sapu vick kat dada kalau aku sesak nafas.perubahan kulit aku pun gatal2 naik semula...inila yang menyediahkan kalau kene gatal2...ada nya calar2 dan parut2 kat kaki ni..mmg tak lawa...ni semua sebab pregnent kedua..nnti pas pantang aku nak pi spa nak menjakan diri..huhu kalau dapatla..lagi2 dah dua anak..hehe...kene pulihkan semua yang dah rosak..hehe...

nak tido mmg payah..laki aku la kene jadi tukang urut..sama je macam aku pregnentkan hafiy dulu..hehe..kesian laki aku..dia mmg akan semakin penatla...nak bini mengandungkan..hehehe....kene la tanggung bersama...

kalau aku puteri mestila badan aku tak sakit..sbb baring jer..hehe

ini nak masak dan terkejar2 ngn program2 lain lagi..bersusah2 dahulu..bersenang2 mesti nak cepat..hehe...harap2 semua kembali ok akan dtg..amin....

harap2 afy tak maula meragam yg keterlaluan...now afy sangat kuat meragam...kami kene lagi kuat bersabar..ada masanya mmg tak sabar der...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers