21 December 2011

Hospital Putrajaya - MC - selayang

Minggu ni 2kali aku berulang alik ke hospital putrajaya..masalah aku la..masalah yang sejak aku pregenent la..huhu....dugaaan..tapi aku dah lali..hehe...macam relek jer..hehe....

nak dipendekkan cerita semalam aku dapat MC free jer dokto yang offer...apa lagi kemain suka aku...mana taknya...dokto yang salah bagi tarikh...sepatutnya khamis aku kene datang..tapi dalam buku apoimment diberi tarikh semalam rabu..apa lagi aku cakap..ini bukan salah aku..aku ikut jer tarikh...penat saya tunggu lelama..dari pagi tadi..takkan nak balik gitu aje..akhirnya 2jam aku tunggu terus dapat checkup..masuk2 dokto check2 semua..buat scan perut lagi..tengok kandungan..semua baik baik belaka..tapi aku yang tak nampak..scan nya biasa2 jer...walaupun hospital pakar..tapi...scan nya tak berapa jelas..hanya dokto yang faham gambar tue..

pastu aku siap tye macam2..bagitau masalah semasa mengandung..lama gak..aku kalau dah tunggu lelama..takkan aku keluar dengan cepat..aku pun tye itu ini..baru puas hati..haha..

dokto siap kali MC..suh rehat kat umah..katanya URI aku masih dibawah...bahaya...dia nak scan lagi masa 28minggu..nak tengok uri aku...mana boleh uri duk bawah..tu yg dokto kasi MC suh rehat kat umah..

tapi sampai umah aku tido kejap jer dalam setengah jam jer..pastu aku buat la kerja umah..siap2 masak lagi2..macam aku buat..nak tido tak boleh..nak baring rasa macam tak puas hati kerja2 umah tak siap..

kul 4.30 ptg aku jemput afy ..terus bawak afy main2 kat play ground cepat2..tak mau kuar lewat petang..sebab aparment kami dah ramai kene denggi..so dlm 20 minit main macam tu bawak afy balik...

afy suka la bila aku jemput awal..

buat goreng pisang..banyak giler afy makan..

pengasuh aku cakap,afy tak mau makan nasi..itu yg aku buat goreng pisang..

malam huby aku ajak kuar pi makan Char kueh tiaw..kat selayang..hah jauh giler pi makan malam..

padahal aku dah masak..so aku simpan jer dalam peti pas adik aku makan..

hehe....laju2 pi..mentang2 dapat MC siangnya...

dokto suh rehat...tapi enjoyla kuar2 memalam..tapi pi jauh2 ni tak selalu...selalu kami kalau nak lepak dekat2 jer ..kat Old Town balakong je...lepak ngn kawan2..

afy main kat kedai char kueh tiaw tu milik kawan hubby aku..pas kami borak2 anta hadiah dia (pengantin baru)...kami balik...afy terus tido kepenatan main...

sbnrnya kawan huby aku tu berniaga char kueh tiaw je...boleh pakai keter honda dan kawin ..relek je..padahal ada diploma...rela kerja sendiri..mmg laki bini minat berniaga makanan...mudah dan cepat kaya..hehe..pilihan ditangan anda..sebagai kawan kami menyokong jer..amin..wife dia dah pregnent..bunting pelamin...tahniah..

Petang ni aku pi hospital lagi..doktor suh datang....semalam dia tak mau kasi ubat..dia kasi MC...pastu siap byk kali ckp..esok siti jgn lupa dtg tau!! yolah..

semalam aku bawak nasi suap afy dalam kereta..byk dia makan..nak kene tukar2 tempat makan baru dia makan byk..emm..sabor jer la..

2 comments:

Unknown said...

ko byk sgt keje smp uri turun..xpe la doa2 urut2 perut tu..
afy2 geram aku..sama la ngn zara meragam x nk mkn. asik susu jeeeee...

emyda said...

huhuhu..macam2 puncanya...dengan jaga hafiy yang lasak tue dan aku sibuk uruskan macam2...

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers