15 January 2012

Scan Details Kandunganku

Sabtu aku stay umah je..kebetulan hafi tak sihat..kesian dia..kene batuk2 dan kahak byk...sampaikan nak tido sukar sangat..malam tu kami bawak pi ambik gas...nap kan dia..baru dia lega..malam tu dah leh tido lena..ikutkan dah beberapa malam hafi tak tido lena..asyik bangun jer..memang kami tak pi mana...lagipun pagi sampai tengahari haby ada exam..petangnya haby terus pi mengantar rombongan meminang sepupu dia..ikutkan mmg aku nak pi..sebab hafi tak sihat so tak jadi aku pi..laki aku je pi sorang ikut sedara mara..

Ahadnya..pepagi kami dah bangun siap2 nak pi seremban..aku nak pi scan details kandunganku...awal2 aku dah call sebelum hari ahad..pas sarapan kami gerak terus...klinik ni biasa aku pi kat seremban..harganya pun berpatutan boleh la untuk aku...

then sampai2 dah ramai giler orang tau...ramai sangat..mula2 tu hafi kami bawak..pastu hafi berlari2 dalam klinik tu tanpa henti..semua orang tengok..dah la ramai kat klinik time ahad ni...dah susah...aku call akak aku..pi umah dia hantar hafi dulu...kalau hafi tak batuk takperla lelari...tengok je lari jer pastu semput..sebab batuk kuat...terus aku hantar pi umah kak long...

sempat masak lagi aku kat umah akak aku..sama2 dengan dia...sampai balik ke klinik..nama aku dah lepas...adui..nasib nurse kat situ kenal..so aku terus masuk jer..

Aku dah borak2 tanya2 macam2 kat doktor pasal kesihatan aku sekarang..pastu baby...dan macam2 pasal bayaran kalau nak bersalin kat situ...setel meeting ngan dokto..aku terus ke bilik sebelah untuk buat scan details...

alhamdulillah buat masa ini kandungan satu2 dicheck kepala,kaki,tangan dan semuanya...korang mesti tak sabar nak tau jantina...hahahahhaha...

okla...kawan2 opis yg dkt2 ni dah tau la...nurse pun dah cakap,boleh la nak beli kelengkapan baby skrg..kalau dah 7 8 bulan kompem dah tak larat...skrg mmg masa yg sesuaila...aku pun dah rasa mengah sangat..

masa check kat gomen spital tu pun berat dah naik mendadak...berat aku naik..patutla jalan pun mengah..

semalam dokto cakap perut aku ni dah padat...pastu anak pun tak pusing lagi..adui risau aku...dia cakap,ini budak macam tak mau pusing...perut aku kecik dan padat sgt...patutla,aku rasa senak je bila makan dan jalan rasa mengah sangat..terasa sangat..mmg kene beli brg2 baby sikit skrg la..songsang..dokto semalam decide suh datang 37minggu lagi untuk mennetukan samada songsang or sudah masuk..risau bebenor dibuatnya...kalau masih songsang or tak engaged dokto suh operation jer..jgn buang masa dan tenaga..katanya...

ini semua ketentuan...aku redha jer...mana2 yang terbaik...dokto ckp paksa2 kalau baby tak mau pusing apa boleh buat...


Tengok sampai2 belum tempah sarapan..dia dah panjat meja!!lasak sangat woi aii...


Hafi dan Abi...lasak sangat ni tengah nak sarapan pagi..dia punya lasak...kesian abi kejar afy jer..


Special ni gambar aku...lama dah aku tak taruk gambar dlm blog...inila keadaan aku mengandung...di bilik scan klinik pakar rekha seremban..sebelum dokto sampai ambik gambar dulu..hehe...nmpk besor aku kan..baru 6 bulan...

1)Baby dalam keadaan normal semuanya...alhamdulillah...kuasa Allah...
2)Jantina pun dah tahu...hukhukhuk...mana2 je aku terima...alhamulillah...
3)Kesihatan aku kene jaga...pengalaman lalu kene jangkitan kuman..dokto decide suruh datang 37minggu untuk menentukan normal or czer..sebab ikutkan pemerhatian aku punya pelvik kecik...punggung ada lemak saja..hahaha..malu jer..tapi tulang kecik katanya...tak boleh bukak besar...skrg aku tgh cuba diet...
4) tawakal semoga berjalan lancar ketika hamil ini...dan selepas bersalin...amin

2 comments:

Unknown said...

kak ngah ko tny mama klo boleh amik air tawar tuk ko skrg ni elok la minum dah mintak2 baby turun,:)

emyda said...

emm..takpela...aku urut2 jer..tak mau paksa2...kesian budak ni pun dah padat...kene jaga makan je..ada hikmahnya...huhu

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers