08 June 2011

Jumpa Pakar Mata - Hospital Putrajaya

Gatal Mata sudah lama.

Tepat 9 pagi kami sampai hospital dan seperti biasa aku ambil giliran seperti orang lain walaupun aku staff KKM..takde keistimewaannya walaupun staff aku betul2 mengikut giliran ngn baik dan jayanya..

Nama aku untuk daftar boleh dikatakan cepat jugala..yang menjadi cerita meleret2 bila tiba masa untuk buat rawatan..bayangkan aku tunggu dari 9pagi sampai 12.30 baru nama aku dipanggil...bayangkan? padahal aku nak set apoiment the nxt day jer..rupanya doktor nak check terus mata aku...mmg dahkepenatan dan lapar..aku beli minuman jer..sb aku kan dah lama stay dlm spital ni so that aku mmg sgt arif ngn area2 sini..hehe..makanan mahal..so kami pilih utk minum..sbb pagi dah sarapan di rumah...lapar juga so minum jer la...

akhirnya nama dipanggil...Aku berdebar2 gakla..sebab pakarkan pasti dia akan merawat secara intensif..hah aku ambik!!dia letak ubat mata,check rabun aku, check guna mikroskop(betul ker, hentamla)..di masukan alat ke bijik mata aku yg hitam..di rasanya,diusik dan macamla..siap aku takut lagi dan pegang doktor..doktor pompuan(dia pun ckp relek2 takde apa2..pasti semua akan kene termasuk bayi pun akan di usik bijik mata hitam untuk dikaji apa penyakit..)alhamdulillah..sampai opis masih aku terasa bijik mataku di pegang..seriau aku tau!!conteclanse pun aku tak guna sebb mata ku alergik dan aku pun pengecutt gak..

selasai rawatan doktor bagi ubat titis yang tak pernah aku guna..

berbalik cerita

Sebelum tu mmg hangin gakla sebab nama aku tak dipanggil..mula menyesal bagai bila aku decide nak tgu..then bila dpt rawatan intensif ni turun darahku untuk emosi..alhamdulillah semua selesai..aku dpt next apoiment 7/7hb depan..macamnila tggu aku ingat nak cuti jer..tak larat aku..bila pk nak free dan aku kerajaan so aku tggu gak la...

giliran nombor mmg tak menentu..sebab tula lambat..ada yg nak cepat tak mau tggu dan ada yg tgu baik macam aku ni mmg akhirnya hangin gak..dpt rawatan baru tak hangin hehe..biasala.punya la ramai manusia tpmt duduk pun penuh..mmg macamnila hospital putrajaya..mana2 bahagian sama jer..laki aku la org yg palingsabar menunggu...
aku mmg tak sabar, tapi aku kuat sabar bila tengok suami aku pun abar..dia lagila ada meeting,tapi tak pergi semata2 tgu aku..syg dia.. semoga aku semakin kuat bersabar...hidup kene bersabar...islam itu mengajar kita bersabar...lagi2 nak menerima rawatan yg best dari hospital/klinik kerajaan...

doktor ok dan bagus..walaupun muda..yg kene diperbaiki ialah staff di bahagian hadapan supaya lebih mesra alam dan sabar dgn kerja yg mereka pilih sendiri..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers