19 June 2011

kenduri..kenduri...kenduri..best & meletihkan

alhamdulillah suami aku dah pulang dan alhamdulillah juga suamiku tiada kelas minggu lepas..memang bestla..apa lagi kita memenuhila permintaan kad2 jemputan kawin sekitar lembah klang...hehe..inila masanya untuk aku melawat kawan2 yg dekat sini kawin..sememangnyer ini adalah kewajipan kita untuk memenuhi undangan...penat betul dalam kereta..walaupun aku tak pandu, yg pandu lagila sakit badan kaki semua..aku bukan leh tido sangat...aku melayan anak aku ni hah dlm keter lasaknyer yg amat..huhu..

Sabtu..

bangun pagi aku biasala suruh laki aku pi beli sarapan..aku nak mengemas umah dan sidai kain..dlm masa yg sama aku masak bubur keras afy..sekarang dia tak mau makan nasi lebik...dia nak bubur pulak tu yg aku kene masak..buat lauk kuah sayur..siap2 semua akku pun mandila..

aku nak siap2 pi umah kenduri kawin PTM nurlyana..so kami gerak kul 12 tengahari...kami mmg biasa jalan kat jusco setiawangsa..berpandukan map dia..so kami pun sampai..tak payah guna cik GPS..sampai mmg dah ramai la..kami terus minta kebenaran nak naik umah dia jumpa pengantin..rumah besar dan cantik..rupanya dia anak org berada gak...tempat kerja mmg dia sempoi..so that mmg tak rasa dia anak org berada...yelah selalunya anak org kaya2 ni mmg sempoi...mrk tak terlalu nak berbangga2 sangat..okla macam tuu kan??

aku terus naik bilik pengantin kat tingat atas..jumpa mimi dan henni dan kak siti..rindunya kak siti..kami apa lagi ambik2 gambarla..

setelah ambik2 gambar dan setelah tengok pengantin berarak kami pun balik...


Ahad

pagi2 bangun kemas2 umah dan basuh kain..siap2 semua kami pun keluar untuk pergi ke jemputan kawin my fren di bahagian akaun..dia sama dgn aku semasa mula2 masuk kerja ni..so mmg kami kenal la...dia hantar kad jemputan kawin..aku pun pergi kebetulan laki aku pun free..

cari2 punya carik kampung batu laut mmg jauh..dekat atas morib sana...emm penat gakla..nasib kami duk putrajaya...kami smapai tengari pengantin pun tengah2 mekap2..so kami tak dpt tgk pengantin berarakla..takpela..yg penting kami dtg dan makan2...aku pun salam siap2 dan terus beredar..mmg tak lama...masakan sedap2..

so laki aku pun pecut la pergi kampung dia pulak kat ijok...aku tak dpt nak lelap layan hafiy..dia dah segar..cuaca pun panas gak..emm..so nak ke ijok ambil masa 1 lebih dari banting..emm..

sampai sana kul 2.15ptg..emm sempat gak kami sampai sebelum tahlil bermula...ramai sungguh sedara mara laki aku ni...semuala berkumpul..suami aku seronokla...so kami sampai terus makan satey..besar2 bulut satey ni..aku tak dpt menikmati sebab anak aku lasak..sampaila balik aku tak dpt makan lagi..melayan2 anak aku yg lasak nie..dgn dia tunjuk kerenah dia..emm..sabar jerla...semua suka tengok keletah hafiy...ramai betul peminat hafiy kat kampung...

okla dah mengantuk nak tido..korang layanla gambar2 yg tak seberapa nie...



Pengantin Baru.



Aku dan kak siti bersama pengantin



mak buyung pun ada :p bilik pengantin pun sempoi...



PTM yg saling akrab



pelamin yang sempoi..sory senget sikit sebab ada org bawah aku ni..aku pun nak cepat..hehe



Menunggu ketibaan pengantin lelaki



laki aku & afy di rumah lyana



anak aku yang gerammmm





malu2 hehehe



berdiri sambil bergambar



makan beradap..sempoi..selalu pi tepung tawar dulukan??tapi ni mmg sempoi dgn pengapit takde..






yg kami dapat..tq

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers