14 June 2011

Gempa Bumi & Kerja Giler

aku ni mmg sangat peramah..hehehhe..puji diri sendiri...aku nak citer semua yg aku tau kat orang..hehe..means bukan aku mulut kepoh tapi aku mmg suke share something yg aku tahu..step2 by step aku citer..yg aku citer ni yg mana ingat je tau..

Gempa Bumi

semalam pagi aku sampai2 terus tengok ramai yg berkumpul kat bawah bangunan opis...apa lagi otak ni tertanya2la macam2..ada gak terpikir pasal bangunan goyang..that right!!!mmg pun rupanya ada gempa bumi kat Sulawesi Indonnesia..so tempias kene kat semenanjung malaysia..lembah klang terutamanya..emm...aku pun lepak bawah bersama2 semua orang..aku mula la pk kat umah pasal hafiy tinggal di rumah pengasuh..mulala aku ms2 pengasuh hafiy suh berhati2..rupanya mmg paling ketara kene kat prseint 14..aku pi kerja naik motor..so masa naik tu takde pun rasa apa2..mungkin aku pecut so mmg tak rasala...dengar berita KL teruk kene...mmg terasa..

Aku call my klick la..depa semua nak pi anjung makan sarapan..apa lagi sememangnya aku lapar terus cari depa dan makan bersama...lepak kat anjung lama..call member tye,..rupanya dah leh naik..

kul 11 pagi terasa lagi gegar kat tingkat 8...arahan tak membenarkan semua kuar..so duk jerla..dlm ketakutan..merepak la pengurusan ni...biarla keluar..dahla bangunan ket malaysia ni tak de penahan/penebat gemba bumi..yg ada pun satu2nyer kat KLCC jer..bergoyang sehingga 45darjah pun masih ok =..itu KLCC..yg sini lagi2 umh aku apartment 14 tu..dah la lurus tegak je..bila gempa jer goyang sikit sgt2 pun dah retak..mulala aku pening njam2 tu jer nak carik umah teres dan sewa..serabutla...aku tawakal jer...kalau apa2 terjadi insuran cover bagi kat mak bapak aku..huhu..tapi mintak dijauhila..

Kerja Gila

Takdela gila sangat..hehhehe..gempak je kan tajuk...actully aku ni nak teman my sis balik seremban..so that,aku pun kul 4.30 cau sebab nak elak jem..akak aku rindu ngn doughter dia la...kerja gila la dia...selama ini kalau kursus lepak umah aku yg sekangkang kera tue..aku tak kisah ...pastu dia leh lak kursus seminggu duk hotel kat kajang laks tue..aku cakapla duk la umah aku...laki aku pun takde seminggu..dia cakap anak takde org jaga..so dipendekkan cerita,dia rindu aku pun teman la dia jumpa anak dia..rupanya2 dia mau tido sana daan pagi tadi nak gerak pi putrajaya dgn aku n afy..adui aaiii aku pun layan la...yg menjadi gilos ni sebab hafiy tak boleh tido..ko tau aku leh layan dia tgk kartun jam 3pagi..dia bgn dri tido kul 2.30pagi santak meragam giler2 tak selesa la ..panas la..sebab dah biasa tido aircond kat umah..apa lagi berpeluh2 la hafiy dan mengaruk2..sbb tak selesa...aku pun buka baju dia tepuk dodoi2..tak gak tido..aku dah hangin ..aku sabar jer...aku bg susu ..urut2 perut dai bagi greatwater takut kembong..macam2la apa2la.tak gak tido..selsema aku bg ubt selsema tak gak tido..last2 kau buka karton...wah!!tak meragam pun layan karton..suka laks tue..tak gak tido..baru teringat dia rindu kat Abi dia...rupanya..bagila gambar bapak nyer..suka kemain pepagi buta nie..rupanya rindu sgt kat bapak dia...yelah malam2 tido bapaknyer peluk...lega bila tgk dia dah ok..but still tak tido..kerja giler aku mengadap karton pepagi tue..tepat jam 4.46pagi aku ttp semu lampu baru dia tido bagai..lena...kul 6.3 pagi leh la bangun masa kami siap2 mandi utk balik putrajaya..ingt nak dokong jer...

lastly dlm keter pagi tadi tido...sampai putrajaya kul 8.10pagi bagi kat pengasuh..aku gtau afy tak ckup tido..dan sub bagi makan kenyang2..

siap2 kau pi kerja naik motor..akak aku terus pi kursus..aku pun tak cukup tido nie..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers