07 June 2011

Gatal Mata

Lama dah aku gatal2 mata ni..aku gatal mata tapi aku buat tak tahu jer..yang aku ingat kalau gatal mata bermakna kita guna pencuci muka tak sesuai or apa2 yang kita makan alergik..inila yg menyebabkan kebanyakan mata yg gatal tak elok2..selain tu sebabnya kerana cuaca or habuk or apa la yg masuk dlm mata kita..

Sebenarnya aku nak bagitau yang kau gatal mata disebabkan apa akupun tak tahu hehehhe..yang pasti ubat yg aku guna tu adalah SALAH..terkejut tak???tak owh takperla..yg pasti bukan korang yg kene aku yg kene..hehehe..

Bulan lepas la aku pi klinik mini kat KKM ni..kami sraf2 KKM telah diberi kemudahan sekiranya sakit boleh ke bangunan Blok E1 untuk menerima rawatan..klinik mini ni hanya membantu untuk staf2 yg bekerja sahaja..MC2 dia tak layan hehe..

OK aku pun pi la bulan lepas setelah gatal yg amat..aku cerita la bla bla bla pada doktor...masalah pada aku ni tak boleh telan antibiotik sebab aku ada alahan...so aku just bergantung pada ubat pil gatal dan ubat titik mata..

siap2 semua nurse pun bagila ubat semua..

aku bawak balik n pakai serta pil makan..aku titis kat mata pedih yg amat..giler arr aku tahan lagi..next day nyer aku titis lagi kat mata pedih yg amat..gatal pun tak kurang...then aku baca label..sah ubat telinga..at the same time,ubat telinga can used for mata..but ini lain..makin aku pakai walaupun dah baca label still pedih macam kene lada..tau kan lada??pedas owwwwww...then aku biarkan jer..aku telan ubat makan jer..hilang..

Kemuncanknya, malam tadi bengkak mataku gatal yg amat..so that aku pakai lagi ubat titis tue walapun pedih..dalam hati dah berkata2..tah2 mmg tak boleh guna ubat ni hanya utk mata jer..at the same time adik aku pun gatal...on the spot aku bagi dia guna..di apun cakap pedih pedas..huhu...dia baca label ckp ubat telinga..so aku pun mengiakan..



Inila ubat yg sebenarnya..nama ubat yang salah tu ialah Csloromycelin(memang pedas kalau letak mata)

aku tak boleh tahan pagi2 aku terus pi opis dan terus pi klinik mini..ckp doktor n tunjuk ubat..sah mmg tak boleh guna..(wlpun stgh2 ubat telinga boleh)..doktor mmg malu la dan dia pun tak salah..yg salah METREN Nurse yg tuo tu..mebe dia dah tak berapa nampak..(dah tuo)so that nurse lain bagi ubat mata yg sebenar..now tak edih dan tak pedas..aku tye dokto takde efek ker mata aku ni...sbb guna salah ubat..dia ckp takde..but dia referkan aku ke pakar mata hospital putrajaya..sbb aku lama dah gatal..tak elok2...kalau org tgk macam ok mata aku..but ia sgtla gatal...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers