06 September 2011

Periuk Elektrik Noxxa - Main Masak2

Hari ini kami main masak2 kat opis..saja masak2 guna periuk elektrik amway..hehe..yang tak bestnya berkerak..macam mana leh berkerak pun tak faham..padahal masak ikut sukatan dan nasinya memang jadi sedap lembut..tapi tak faham kenapa berkerak..nanti nak tanya amway...

kami beberapa rakan opis yang rerapat ni kumpul duit sikit2 untuk buat jamuan kecilan kat meja depan ni...ala tak ramai..tapi sesiapa lalu memang kami ajak makan..okla plan kami menjadi main masak2..lagipun minggu ni kawan kami yang F44 tu last kerja sini..nanti dia naik pangkat duk kementerian lain..

so diakan beli periuk elektrik ni, tu yang masak kat opis memang senang sangat..tapi tak syok ada kerak..periuk tu tak melekat memang ok ..tapi kerak tu tak faham..kesian akak tu..nanti aku cuba atasi masalah dia..

sesiapa nak beli boleh hubungi aku ya..


Puan punya periuk yang beli dgn aku


Orang kuat main masak2..kak nad(biru), kak niza(unggu)


Bahan2 untuk ditumis


Kacau bahan2 tumis tadi


Masukkan air


Setelah masukan susu cair..tak guna santan..kacau beras.


Tekan sampai 5 minit untuk memasak nasi beriyani.


Taraaa dah siap nasi beriyani.


Aku haha


inila hasilnya..dah masuk tong sampah..kerak tu tak faham macam mana leh terjadi..padahal ia tak melekat pada periuk..nanti aku nak tanya amway..kenapa..macam tak syok pulak jual barang macamni..pastu orang lain ok je..

2 comments:

tamanraudhah said...

Beri Laluan

Nilai 1g Morhabshi sama dengan 1g EMAS. Benarkah?

qatrun nadhrah said...

lepas dah masak terus off...kalau biar on mmg akan kering bawah tuu

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers