09 September 2011

Kanak-kanak Apartment P14 Beraya

Kami sampai je umah selasa lepas tetiba ada kanak2 kat area situ tengah berjalan raya..mereka cakapla..untie uncle pasni kami raya umah ye..pastu aku jawabla..ala untie baru sampai umah la dik..pastu tup2 dah 15 minit kemudia..pas mereka beraya di umah depan tu..mereka jerit "assalamualaikum kami nak raya" alah sudah budak2 nie..aku tengah tak siap2 apa pun..okla kesian dan teringat zaman kita kecik2 dulu..so adik aku bukakan pintula...

kemain lagi serbu terus mainan hafiy..bukan nak salam kami..apa lagi..afy nangis la sebabkan mainan dia orang usik..kelaka..tengok gelagat mereka...mula la aku teringat zaman kecik2 beraya sakan..jalan kaki..kutip duit raya..

pastu mereka pun makanla kuih raya aku habis..lapar gamaknya..aku pulak tak masak apa2..kalau aku masak kompem habis..

kesian pulak tak masak mee goreng ke apa..budak ni mmg becok sangat..macam2 borak..kelaka sangat..yang paling kelaka yelah..time nak salam dan bagi duit raya..

adui kelaka giler..

"ok2 salam uncle.."semua ambik duit..ada sorang budak perempuan ni,"hahahhahahhahahahhahahahahha dari jauh dia gelak kuat....seringgit jerrrrrrrrrrr.......lawak giler..dah mereka datang ramai2..memangla seringgit jer...kami dah kekeringan ni..hahahhahah..lawak betul..kalau datang 3 orang leh la bagi lebih...adui lawak sungguh...""

Pastu sampai jiran depan keluar budak tu gelak kuat wei..malu kami..

itula ragam kanak2 zaman moden ini..siap pakai gincu lagi..


Teringat zaman kanak2 dulu


tengok tu yang merah tu pakai gincu kemain lagi


nasib ada adik aku ni gemar melayan

2 comments:

Unknown said...

haha budak gemuk yg itam manis x pakai tudung tu aku pasan...dia selalu main kt pyalground bwh umah ko...klaka...adik badik dia meeriah kan?? heheh

emyda said...

hahhahahahaha..ini jel al budak yang paling kecoh kat apartment..kelaka..aku pun sib baik sporting kalau orang lain dah tutup pintu gamaknya..

wei aku tulis komen kat blog ko tapi semua macam tak menjadi..macam jadi spam..

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers