04 September 2011

Kehamilan minggu 7 & 8 - Sah Ada Cyst

Dari hari pertama raya sehingga semalam, aku dah tak syok dah..minum air gas la apa la..so mula la aku risau..apa lagi sabtu kan balik dari gemas kami beraya di seremban..semua umah sedara mara kami pergi..ada ke takde orang kami redah jer..dah takde masa selepas ini..

So dalam berhari raya tu alang2 dah sampai seremban..so aku pergila klinik pakar Rekha seremban..klinik tu memang tempat aku checkup anak pertama lagi..dan akak aku pun check up sana..so anak kedua kami terus kan checkup sana juga..punyal aramai manusia kat situ..apa lagi kami decide bla je datang isnin..so pas siap semua raya.kami pun bali ke putrajaya..

Dalam perjalanan aku mmg tak sedap hati dah..aku cakap ngn laki aku tak sabar nak tgu isnin..kan isnin aku cuti lagi..tup2 soknya ahad laki aku pepagi dah ckp jom pi checup lagi kat situ..so kami pun gerak ke seremban sampai sana memang penuh..so aku daftar gak..aku daftar then aku bla..pi umah kakak aku..lepak sana dalam 40 minit dan tinbggalkan hafiy..tak mau bawak dia lasak..

memang tepat..sampai je klinik pakar tu..aku tunggu dalam 2 orang lagi..aku org ke 3 dia panggil..peh lega..

Tiba giliran aku memang doktor tu ingat muka kami..lagi2 muka laki aku..dia mmg ingat..so terus dia scan guna 4D..mataknya..terus doktor cakap..ada benda..mula2 dia tengok keadaan kandungan aku..alhamdulillah sihat dan sempurna kecik sgt..so nmpk gitu2 jer..

Tetiba dokto diam..dia kata aku ada ketumbuhan dalam rahim tu..panggil Cyst..adui mak ai..mula la aku kacau bilau dibuatnya..

doktor nasihatkan jangan risau..mana taknyer aku kan pregnent..macam2 pulak datang dugaan ni..so kita buat2 tenang jer..hehe..

Doktor cakap mungkin rahim aku bengkak atau apa..sebab kami cyst ni selalu kene sebelum hamil dia akan operate..tapi aku kene time pregnen mmg tak boleh buat apa..

dia cakap bulan depan dtg tgk lagi..

skrg size 5cm..mak aku punya risau jgn cakapla..dia risau sgt..dia kata aku ni macam2 hal..huhu

so bulan depan kita tgk lagi..kalau tak mmg aku kene operate lagi lagi la anak kedua ni..sambil tu buang cyst ini..2 dalam 1..

doakanla aku selamat dan bayi dalam kandungan ni sempurna dan selamat..amin

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers