26 August 2011

Kehamilan minggu ke6

Alhamdulillah minggu ke 6 aku hamil..keadaan aku seperti biasa..tetapi bulan puasa ni.ada sedikit kesulitan, aku asyik tersa lapar dan haus..tapi aku tahankan..masa sahur memang aku minum byk,,asyik terkencing jer..hehe..masih seperti biasa tak nampak tanda2 mual2 muntah2 dan penig kepala..semua tiada..ikutkan masa mengandungkan hafiy pun sama, takde..syukur takla menganggu tugas harianku..tapi ada orang cakap, kalau masa mengandung ok, bermaksud time beranak nanti susah...aku telah alami,memeng sengsara..tu yang trauma..hehe..trauma2 mengandung gak..rezeki utk anak kedua ni mudah sangat...tak perlu berkerja keras bersama..senang baitu..hehe..so memang aku pun hapy la..sekarang tak sabar nak tgk perut membesar..dalam masa sama2 hari2 aku usap dan borak2 ngn perut..hehe...tapi tak taula anak kedua ni..senang ke susah memang kene hadapi..

keduanya yang mudah dan rezeki, kan laki aku dah settle projek kat kementerian pelancongn dan bangunan pengajian tinggi..so sebelum abis kontrak di sana, dia dapatjaga projek PERMATA ala yang Rosmah Najib punya projek tue..bangunan PERMATA tu akan di bina di UKM bangi..sebelum2 ni risau gak kalau dia kene projek jejuh dah la aku bawak perut..bila dapat tahu syukur sangat..gaji pun naik 500 dari gaji asal skrg..ok la ..rezeki anak keduala..projek PERMATA itu akan siap dalam masa 2 hingga 3 tahun..tapi yg tak syok laki aku terpaksa hantar aku dulu then baru pi kerja..

berbalik pada tajuk di atas..perut aku akan memulus sekiranya aku makan pedas..bukan kita masak tapi beli kat pasar ramdan macani la..mula la aku akan bermunajat di tandas dengan lamanya..minum air putih bbanyk dah ok..dalam masa sama risau gak..dahla aku tgh makan umah tiroid..uh lupa anak ke 2 ni aku sakit awal..masa anak pertama aku sakit selepas bersalin...emm sabr jer a kan..hehe

1 comment:

Unknown said...

wei ada org kan kena buasir tau masa mngandung klo ko nk berak je rasa ko jgn g awal2 ke tandas baik ko tgu nk berak betul br ko g tandas..jgn lupe tu..ko dah la tiroid aku rasa ko kena pas beranak afy la..kan? mama kata spital hukm tu x reti conduct pesakit...lps ni ko beranak kat putrajaya je kan?

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers