14 August 2011

Hari Minggu Penuh Aktiviti

Alhamdulillah sudah 15 hari kita berpuasa..aku juga masih berpuasa penuh..dalam masa happy puasa penuh ada gak kerisauan di hati ini..manataknya aku tidak normal kerana tidak period ..mmg la best puasa penuh.tetapi kalau tak period bermaksud,horman aku tak betul..dan ini akan menjejaskan produktiviti benih aku..kalau nak pregnen mmg tak boleh la selagi tak betul hormon aku ni..

sabtu ahad aku lepak gemas..masa hari sabtu sebelum pergi gemas..aku melayan la kerenah hafiy..sementara tunggu ayahnya pulang dari kerja..kalau takde kelas mmg laki aku kerja sabtu...

Sampai gemas dah petang..afy seronok betul balik gemas..manataknya ramai melayan dia..lagi2 la semua adik beradik aku balik gemas..mmg meriahla....mmg muat2 jer umah..mak ayah aku happyla cucu mrk balik..

Ahad aktiviti pagi terus pergi kedai cat..adik aku nak sponser cat untuk dalam umah..area dining..nasib baikla kedai buka kalau tak mmg tertangguh lagi la..padahal lama dah plan nak cat dining hall umah mak abah aku..

Amik la 3 tin sederhana besar color Honey..mmg nice la..sebb kami nak dining nampak luas dan nampak terang..sebelum ni color biru la macam balai polis..abah aku tu mmg main hentam jer asal ada color lebih mesti hentam abiskan..cacar marba la color dlm umah ni..

Alih2kan semua perabot bagai...dgn abag ipar dan laki aku ada ni mmg cepatla...mereka kan tinggi...

penat jgn cakapla..semua puasa tau..mmg bersemangat nak raya..lagipun nnti adik aku nak kawin that why terus la mengecat..

mula2 buat undercot dulu..pastu baru sapu color honey..

stat jam 9.30 pagi siap semua jam 2 petang..emm...siap basuh umah yang kene cat..terus mandi solat ..semua tido tak hingat dunia..!!anak aku tak di layan..afy main sensorang..abis smua membuta..

tup2 tgk afy tak de mak dan adik aku bwk pi kedai..afy tido dalam kereta..setel..aku bangun2 bengong terus..sebab bau cat dan kepenatan berpuasa ni.

siap2 buka semua terus kami gerak balik..sampai putrajaya 10.30 malam...kepenatan afy tido jer..

lega selesai dining hall umah tu dah comei..gambar takde...

memang hebatla semua puasa leh mengecat umah..semua buat jadi kerja mengecat ,,g cepat la siap..nak2 uamh mak abah aku ni besar sangat..nak mengecat mmg penat..lagi2la nak mengemas..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers