16 August 2011

Semakin Runsing

Aku masih puasa penuh..adakah aku pregnent??atau aku sakit??

Ini la yang merunsingkan otak aku..aku tak boleh tido malam dibuatnya kenapa aku tak period2..woi risau woi..aku planning nak anak 2013 kerana badan aku ni masih tak kuat sangat..apoiment doktor pakar isnin depan adui lambat giler,...ini lagi merisaukan otak aku..

aku boleh je pergi klinik mana2 buat checkup..tapi aku tak bersedia lagi nak buat checkup..

Kalau la ditakdirkan aku mengandung aku terima dengan hati terbuka..aku akan stat berehat dan menjaga kesihatan diri..aku tak mau jadi macam mengandungkan hafiy..aku terlampau lasak dan tak behenti buat kerja umah..lagi2 masa tu umah bangi sangatla tak baik keadaannya,..pastu pindah ke putrajaya pun masih berkemas2..memang tiada tanda2 lagi seperti pening kepala dan mual2..tapi sekarang aku kuat tido..asyik2 tido..asyik2 tido..pantang betul free...tak tau la itu petanda ke apa..

Aku dalam masa yang sama takut la jugak sebab sakit woi mengandung ni saat akhir tue..mmmg sengal dan macam nak pecah pinggang aku..woi kalau teringat mmg la seram masa saat akhir..

petang ni aku nak jumpa doktor sakit puan nak suruh dokto check..aku nak check sendiri tak mau sebab takut..aku bukan takut nak mengadung tapi seram bila ingatkan kesakitan mengandung di saat2 akhir dan takut bila nak beranak..sakit oiiiii...macam nak mati..

Kalau aku ditakdirkan pregnent aku akan stat jaga diri dan berehat supaya aku sihat selepas bersalin..tak mau lagi admin lelama dlm hopsital..sampaikan doktor2 spital sakit puan putrajaya kenal aku..

Aku punya pengalaman beranak teruk wei..korang tak rasa..macam aku rasa..kalau orang lain suka beranak..tapi aku seram kalau beranak..dugaan dan ujian aku lain..Allah nak menguji keimanan aku...

1 comment:

Unknown said...

saba je la kak ngah..klo cek kt spital gomen mmg sebulan la nk tau result drh tu padahal bkn susah n lama sgt pn nk tau kan?..apa kata ko g rekha pulak..check. tq

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers