22 August 2011

Sah Tiroid - Hormon tiroksin (T4)


Banyak tak ubat aku..kene abiskan dalam sebulan...inila makanan utama aku stat today...macam2 ubat dalam badan aku..

PAgi - pagi aku dah jadi pengunjung hopsital putrajaya..biasala datang awal pun lama gak menunggu,.apa boleh buat sememangnya ramai giler orang sakit..rawatan percuma macamnila sanggupla menunggu walaupun lama giler..

Akhirnya aku nombor giliran aku dipanggil..masuk2 terus doktor cakap kamu sah hypertiroid T4..perasaan terus sebakkk..wei mana tak sebakk..lagi2la aku pregenent..macam2 kepala otak ni pikirkan...baca macam2 cakap bahaya kalau mengandung..

akhirnya doktor panggil aku baring dan di checkup semua satu badan aku..malu wei..apa boleh buat dokto nak tengok benjolan2..abis..semua di selak di tekan2..emm..aku redhakan jerla..yg penting dpt rawatan secara intensif..

Lama gak kami diceramahkan oleh doktor..aku pulak jenis byk taye2..taye2 macam2 aku tye..sampaikan lupa nak tye pasal pantang larang makanan2..itu je aku luper..

macam2la dokto psiko aku..jgn risau jgn binbang,,ada rawatan..macam2la dia cakap omputihla aku ni ada yg faham ada yg tak faham nasib ada laki aku yg pandai berbahasa inggeris..dia la yg speeking landon ngn doktor..huhu..

aku kene rawatan selama setahun setengah..nampaknya umah kedua aku ialah hospital putrajaya la..taiap2 bulan kene ambik darah dan ambik ubat..

dugaan bulan puasa..korang perhatikan la simptom2 tiroid..supaya rawatan awal dapat..

Antara simptom2 aku ialah:Bacala sendiri hehe..aku tak larat sangat bulan2 puasa ni..

Cerita sabtu ahad pun banyak..nnanti aku updaye lagi..

1 comment:

Unknown said...

huuuhh sabao je ler...aku doakan ko n kandungan ko sihat yeh? doa byk2...ada hikmah disebalik semua yg terjadi..

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers