09 August 2011

Bonus Raya 2011

Alhamdulillah akhirnya dapat gak bonus..sudah lama penjawat awam nak rasa duit raya..rasanya dah hampir 5 tahun kot takde duit raya(kalau tak silap la)..aku pulak tak tahu..tetiba malam tu member opis msg..apa lagi giler suka!!hebat..dapat separuh pun syukur..aku pulak malam tu tak buka tV, biasala malam2 macam2 nak usik..lagi2 la ada budak kecik ni..yg tengah lasak..

Syukur la dapat..ada orang cakap barang naik..entahla takde duit bonus tahun2 lepas pun barang tetap naik...sebelum ni dpt duit raya sorang 500..tahun ni dapat separuh gai okla..

Yang aku geram tu bila swasta naik gaji berbulan relek jer...kalau gomen dapat bonus org bukan gomen nak marah2..kata kita perabihkan duit kerajaan..apa boleh buat ini rezeki kami..mereka tu berbulan2 bonus kira bolehla bayar barang2 mahal kat kedai...OK apa..kami ni sebelum2 ni tak dpt still beli brg2 mahal..tenang jer dalam terpaksa...lagipun semua merasai kesempitan..inila dikatakan kita dizalimi..apa lagi dapat bonus ni kita ambilla..senang...tak payah nak komen2...aku percaya org swasta pun dapat bonus berbulan2 lagi byk..kira semua berduitla raya ini..tujuan duit ni nak buat tambang minyakla ..nak pergi menziarahi la, bagi duit raya pada kanak2 la dan family...itu je...dah habis..

Bagi aku pulak duit bonus yang satu2 nya yang pertama kali aku dapat ni..rasa macam nak beli sesuatu yang berharga..bila aku pakai benda tu aku akan ingt ini duit bonus..

Korang nak tau apa yang aku nak beli..itu pun kalau jadi..tak pasti lagi tengk keadaa..antara brg yang aku nak beli sebagai kenangan duit bonus ialah


Kalau dapat ini pun bagus..antara 3 ni kalau yg murah canon jer la..


Kalau dapat ni memang best la...macam2 leh buat..


tak pernah beli tau jenama ini secara originalnya..


design untuk lelaki/huby aku..memang selesa..comfort..original..

ini jer barang yang aku fikirkan..walaupun dah lama kerja..tak pernah kami dapat beli..banyak sangat fikir..itu sebabnya kami tak ikut peredaran zaman..huhu..takpelah,,.sabar

1 comment:

Unknown said...

haha ada duit ni lg aku pening..sat2 nk beli itu sat2 nk beli ini..haha boleh jd gile la...

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers