17 August 2011

Hadiah Ramadhan - Aku Sah Pregnent



Alhamdulillah dipanjatkan kesyukuran kerana Dia mengurniakan aku zuriat kedua..Sudah lebih 1minggu aku lepas duedate period aku..Aku sangka kan kerana Tiroid tak datang haid...Rupanya aku pregnent..hehe..Tak sangka...Masa nak dapatkan Hafiy kemain susah sangat macam2 rawatan aku lakukan...2tahun lebih setelah kawin baru aku mengndungkan hafiy..

Sesiapa yang baca blog ini la yang akan tahu dahulu...Sebenarnya semua sedia maklum bahawa aku planning nak anak 2013.. Allah tu maha berkuasa..tak ada siapa yang boleh menolak takdir dan tiada siapa yang berhak mengatur melainkan dia..DIA la maha mengatur..dan atas sebab itula aku mengandung..padahal aku telah melakukan sedaya upaya untuk tidak mengadung..siapa aku untuk menolak pemberian dia..

Semalam aku tak sedap hati setelah banyak aku membaca di internet sebab-sebab tidak period..aku baca simptom2 lambat datang period..akhirnya simptom yang aku dapat tu hanya satu saja..iaitu aku mengantuk sangat siang hari..itula simptom yang aku alami....memang tak boleh elak tau..aku ingat sebab puasa/...rupanya bukan sebab puasa..sebab pembawakan rupanya..dulu semasa mengandung hafiy laki aku demam teruk dan aku sakit kepala..tetapi ini tidak hanya mengantuk di siang hari sahaja..

Seelah baca di internet akhirnya aku ambil keputusan beli tester..di watson..aku buat ujian air kencing di rumah..aku tak puas hati aku beli lagi ,,.rupanya mmg sah kau pregnent tau..macam tidak percaya dan hubby aku lagi tak percaya..padahal kami mmg planning..

Lastly petang semalam aku tak puas hati lagi aku pergi klinik ann nur dioresint diplomatik..memang sah aku preggy 5minngu 2 hari..di jangka bersalin 16 april 2012..

Dalam perasaan berbaur2 belah bagi..ada sedikit kesedihan kerana kami tak pandai jaga diri semasa bersama..kerana apa, Anak sulung kami masih kecil lagi dan memerlukan kasih sayang serta perhatian..dia mesti rasa jeles dan marahkan aku nnti sekiranya aku tunjukan baby pada dia..Selain itu aku akan tinggal di rumah bersama hafiy dan perut buncit sekianya hubby aku pergi kelas sabtu ahad..tak dpt aku bygkan mcm mana keadaan aku masa tu..nak memasak nak jaga afy dan bawak perut dan kemas umah..pehh !!dugaan tu..

Seperti entry sebelum ini, aku memnerima kedatangan orang baru dalam family ini..inila menguatkan kasih sayang kami bersama..aku harapkan agar baby gurl yang akan dilahirkan..aku memohon agar aku kuat dan tidak takut semasa mengandung dan bersalin..kerana aku masih teringat2 kan peristiwa semasa bersalin..memang seram!!

Semoga aku dan kandungan sihat walafiat dan sempurna amin..

p/s: aku harap aku tidak banyak fikir dan tidak negetif sangat semasa mengandung..dan boleh buat kerja dengan lancar..amin



Aku rasa dengan menggunakan ALGA tu la yang terus melekat..hehe..aku gunakan untuk kesihatan faraj dan menguatkan..lain jadinya hehe..tapi memang power!!

5 comments:

Unknown said...

woi tahniah la..bestnye..jeki ko la kan dpt cepat..ko jaga la baik2..sb bkn senang nk pegnen..aku doakan keselamatan ko ye...take care..

emyda said...

hoho..ok terima kasih..

doa2kan semoga selamat semua..

AyuNadia said...

Tahniah Kechik~ Hope everything going well!

emyda said...

ayu terima kasih..nanti kene bagi 2 sampul raya tahun depan..hehe

cikCha said...

salam perkenalan..
secara x sengaja terjumpa blog emyda..huhu.
saya mcm teringin nak cuba set alga tu..emyda beli mcmana?

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers