11 August 2011

Puasa masih penuh

sudah 12 hari kita semua berpuasa..alhamdulillah aku masih berpuasa penuh..sepatutnya aku gembira tetapi aku tidak gembira kerana berpuasa penuh..membuatkan perasaan bimbang datang..aku masih berpuasa penuh..pelik betul..ikut kiraan period aku sepatutnya sekarang aku kene..tetapi sampai sekarang masih penuh..aku tidak happy aku tertunggu2 period..aku bukan mengandung pun..tapi masih tak period.mmg merisaukan...period aku selalu dtg ngn baik..

Bukan aku nak ponteng puasa tapi tak dtg period bagi aku tak normal la aku ni..itu yang aku risau sgt..so aku buat2 relek..tenang2kan fikiran..

Akhirnya aku tak sabar dah kenapa tak period...aku pun mula terfikir pasal penyakit yang doktor suspect tue..patutla hormon aku dah tak betul..semalam dah ambil darah, masa ambil darah tu aku sorang je muda belaka...yang lain semua dah tua2..mulala aku terfikir yang aku ni sudah berpenyakit..baru umur 30tahun..tapi dah mula menunjukan badan aku ni tak sihat..aku memohon agar ujian yang Allah bagi boleh ku tempuhi...aku memohon agar tiada penyakit yang merbahaya..

Sampai opis aku terus seacrh internet mengenai Datang Haid Lambat..setelah aku bagi sebab musababnya..baru aku tau sememangnya aku dtg lambat period kerana masalah ini..

Masalah tiroid:
Rasa panas, berdebar dan kekurangan berat badan secara mendadak mungkin merupakan tanda yang anda mengidap penyakit tiroid. Jangan berlengah sekiranya ia disertai dengan haid yang sedikit atau tiada langsung.

22hb ni aku akan dapat tahu keputusan..Risau juga..semoga takde apa2 yang membinbangkan..dapat rawatan yang sempurna..aku dah la takde medical card ..,mmg kene ke spital kerajaan je la...

1 comment:

Unknown said...

saba je la..aku masa period x tentu pn kna suspect tiriod gak tp lps sebulan tgu result darah dok kata aku xder tiriod..lega rasanya..cume rasa benggang sb hormon x stabil..susah nk mengandung sb tatau masa yg betul utk rancang keluarga..saba je la..doa byk2 k

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers