06 September 2011

Plan Raya Tahun 2012

Belum habis lagi raya 2011, aku dah planning sendiri tanpa berbincang ngn laki aku.hhahahaha..kalau la dia baca ni mmg dia akan terkejut..

Sebelum tu kan, aku mintak maafla tak dapat upload gambar2 raya..aku tak pegang kamera satu pun..malasnya tahun ni nak pegang kamera..entahla..aku nak kutip2 jer gambar dari kamera org lain..entahla..Tapi yang pasti aku dah ambik gambar studio kat gemas..cadangnya nak ambik gambar satu family,tapi kan aku balik lambat..so baju raya mereka semua dah terbang..nak suruh pakai semula..macam masing2 sibuk jer..lagi2 mak aku tu..sibuk jer..pastu dia marah cakap aku tak ajak dia bergambar,...nak bergambar macam mana,dia leh tahan hangin gak bila dia penat..tapi meriahla..

Pastu kami pi la bergambar kat studio..dah siap..sesiapa datang umah aku leh la tgk aku dah gantung kat dinding hehehehehhe..

Berbalik pada tajuk utama, tahun depan aku buat planning sendiri, tahun depan turn raya kat gemas..aku baru pas abis pantang..raya kan menyusahkan dalam masa sama kene gak sambut..menyusahkan sebab nak packing2 barang adui itu yg hangin penat wei..tahun ni cukup penat mengangkat barang2 susun dalam bonet..

Tahun depan insyaAllah dah bertambah ahli..aku macam malas jer nak berkemas2 packing bila nak raya balik umah mertua..dengan bising depan umah mak mertua aku lagi..jiran2 yang tak berperi kemanusiaan lagi..menyebabkan aku malas nak balik time raya tahun depan..macam nak stay gemas..aku ngn baby baru..biar laki aku n hafiy je balik sungai besar/sabak bernam umah mertua aku..lagipun afy dah besar mesti tak kisah kalau aku tak ikut..

Lagipun tak larat nak kendong anak aku lelama dalam kereta..ngn kereta penuh barang lagi..aku decide nak stay je sana..jaga baby..lagipun kalau aku cezer mmg akan menyakitkan seluruh anggota badan aku..kalau laki aku kesian dia akan setuju..byk faktor..

biarla apa mereka (family suamiku) nak cakap..mereka bukan tanggung kesakitan aku ni..aku gak yg sakit..aku tak mau dera badan aku..kesian badan aku..kalau jalan jauh..pas bersalin..sapa nak jumpa baby mai la dtg umah nnti..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers