09 September 2011

Rompakan Di kedai mamak

Sekarang jenayah makin menjadi2..kebanyakan kita semua tak sedar bahawa nyawa kita bila2 boleh melayang..masih ada lagi yang merasakan diri selamat di dunia ni..mana yang tidak sedar mai aku sedarkan..

Jangan la korang leka lagi..di dalam rumah juga kita bila2 masa boleh mati dek kerana jenayah rompakan lagi2..inikan pulak di luar rumah..

Trend sekarang perompak tak perlu bersusah payah nak datang gelap2 waktu malam di rumah nak kopak2kan rumah atau apa2 yang menyusahkan..rompak sahaja di luar..di tepi jalan, di dalam kereta dan terbaru di dalam kedai mamak..

kedai mamak??semua sedia maklumkan..bahwasanya sangat syooookkkkkk lepak sana..lepak sampai pagi buta dan gunakan wifi yang free tu..memang itula best...ajak kengkawan dan family lepak..minum dan makan roti canai..

Tak sedar ke yang penyamun dah ada degree dan diploma..dah berfikiran jauh untuk menyamun dapatkan wang..dengan berbekalkan teknologi mereka belajar merompak dari internet..sungguh kita tak sedar..dunia tanpa sempadan..

KITA??bila akan jadi mangsa??bila2..tak osahlah la cakap orang lepak kat luar padan muka..yg dalam umah tu apa kurangnya..ko pakaila kunci berteknologi tinggi..ko tetap akan jadi mangsa..

Berbalik pada tajuk..

Apa yang kita boleh jadikan iktibar dari rompakan di kedai mamak??ingatlah semua yang terjadi adalah ALLAH dah marahkan kita??sedar tak??Allah dah benci kita??abis korang asyik berdoa2 dia2 jer..apa yg diminta Allah korang tak buat..sambahyang tungang tebalik Allah tetap marah..dia turunkan bala..now bala kene rompak pulak kat kedai mamak..pasni nak makan roti canai semua dah takut..bawak bungkus je..

Persoalannya.??sampai bila..setiap hari lain2 tektik yang mereka buat..jenayah makin meningkat..para ulamak dan polis makin banyak..tapi masalah tetap ada..aku sekarang terfikirkan masa depan anak2 kita nanti..

Kalau dari sekarang setiap ibu bapa tak mau berubah..apa akan jadi ngn anak2 kita nanti..

kembalila kepada islam yang sebenar..ingatlah islam dah jatuh..malaysia juga makin jatuh dek perbuatan kita sendiri..jenayah ini adalah bala yang Allah turunkan kepada malaysia dan dunia..

nyawa kita bila2 boleh melayang...Wallahualam..subhanaAllah...semoga kita menjadi umat islam dan berpegang pada Alquran dan sunnah..agar doa kita dimakbulkan Allah...tiada lagi jenayah...amin

1 comment:

Unknown said...

aku pn ghisau ngn umah aku...suh budak2 ni bwk balik moto masing2...ala apa kelembabnye diorg..ponek ckp!

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers