28 September 2011

Alahan Mengandung

aku mengandung anak kedua ni kan..aku tak kene morning sickness tau..aku macam biasa jer..tapi kali ni aku kene alahan gatal2..memang tak elok2 dah dekat sebulan aku rasakan...macama2 ubat dah guna..aku ingatkan gatal2 biasa..rupanya aku kene alahan mengandung patut la semua ubat macam tak elok2 jer guna..akhirnya aku mandi sirih jerla...mandi sirih lega rasanya...dengana ir suam2 panas...

tapi kene balik..lastly aku tak makan ayam baru reda..dah beberapa hari aku pantang memakan ayam..untuk elakan dari gatal yang melampau aku memang dah tak makan ayam...baru reda..gatal2 ada juga tapi tak teruk la macam sebelum2 ni..sabar jerla kan..

muntah dan loya aku tak kene..aku syukur sgt..aku kene gatal2...feh baru tau..dengar cerita ramai lagi teruk berkudis2 pun ada..nasib aku tak teruk..mebe aku berpantang..so kurangla gatal...

stok daun sirih banyak dalam peti ais aku...ada kalanya gatal ada kalanya tak gatal...siap2 aku bawak ubat semua kat opis...kesian kulit pun dah capuk2..sabar jerla...tak perla yg penting baby dan aku sihat..gatal2 tu tahan jer la kan...kita cuba tak makan benda gatal2..

pastu aku asyik lapar...aku makan ubat tiroid..tapi aku lapar lagi..mebe sebab dah nak masuk 3 bulan ni memang la lapar...duit tak usah cakapla...laju jer macam air.....

aku harap gatal2 ni akan nyah dari badan aku..tak mau lelama gatal2..mau macam beruk aku mengaruk..kulit kepala pun gatal tau...beli la syampoo yang khas utk kulit kepala botol kecik jer..tapi mahal...itu pun reda sekejap jer...

aku tye doktor time checkup dia kata memang ada..ini semua sebab hormon..emm...sob sob sob

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers