07 June 2011

Amaanah Raya



Ini yang kami dapat semasa menghadiri ceramah harta pusaka ni..yg kiri tu nota aku salin

Pagi tadi aku memang berkobar2 nak pi kerja..walaupun aku takde kerja hahaha...kewajipan utk bekerja dan dikerjakan hehehehhe..apala aku merepek ni..

Kami BPM dapat email akan ada ceramah pasal amanah raya nie..hal pasal harta pusaka ni..aku mmg lama dah nak tahu hal2 ni...sebabnya bukan harta aku..kalau harta aku lagila aku nak tahu..hahahha...aku nak tahu segala macam bentuk pembahagian harta ni..takdela bila berlaku sebarang kemungkinan kita akan jadi sengal..aku nak berilmu dlm hal nie..sebab tu pepagi aku sarapan awal dan akula orang pertama masuk bilik mesyuarat utk dgr ceramah ni..see laju giler aku masuk..akula bukakan lampu untuk bilik ni..hehehe..semangat tue..

stat la macam2 cerita ..aku asyik mengajukan soalan sebab aku mmg nak tahu...nak pi pejabat mereka takkan aku pergi hehheh..sementara ada ni macam2 aku tye...

Ini semua utk kepentingan kami gak..aku bukan nak sangat harta org2 tua nie..kalau dapat kiranya bonusla hahahhahaha..

sebenarnya aku nak tahu hal harta bapak mertua aku..yang mana bapak mertua aku tu ada meninggalkan harta sebelum bercerai...so inila masanya untuk aku ambil tahu agar suami aku senang bertindak..aku tak nak la bila dah meninggal nnti keluarga dan adik beradik suami aku bergaduh..akula akan menjadi concultant mereka nnti sebab semua aku tahu..alhamdulillah ilmu ni aku dah dapat..akan ku aplykan pada family...

P/S: aku takde harta lagibuat masa ni...aku nasihatkan para pembaca pi la wasiatkan cepat2 apa yg patut..tak pun pi cakap ngn ahli keluarga kita terutama ibu bapa...bukan kita nak sgt harta tu tapi bagi aku senang bila mereka dah takde kita sebagai waris tak pening dan tak bergaduh..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers