05 June 2011

Bermula La rutin harian suamiku

Sabtu adalah cuti Besday Agung. so kami ingat nak pi Genting..selalu jer tak jadi..bila di kira2 balik tolak tambah semua duit masih di tahap selamat..tetapi kami tak jadi pergi kerana nak jimat sebab suami aku akan ke Makmal UTM Skudai..so turn dia untuk bawak kereta..tahun lepas naik kereta kawan..servis semua dah siap today dia nak pi penuhkan gas air cord..

Berbalik semula pada cerita suami ku telah menjapat keputusan yang cemerlang semester lepas tahun 2 semester 2...tahniah...hadiah takdela..hehe...doa ku iringi untuk mu semoga berjaya sehingga ke akhir nyer..projek bagunan kemeterian dah siap semua staf2 kementerian pengajian tinggi dah masuk. so suami aku telah apply untuk projek yang baru..tetapi tak pasti projek mana yang dia akan dapat..jawatan still sama dan yang tak samanyer gaji..mungkin akan naik lagi..tengokla macam mana ada rezki dapatla gaji baru...kalau tak guna gaji lama la..gaji lama pun dah bersyukur..

sabtu kami siap2 kemas umah semua, petang kami gerak ke Seremban..kami pi teman kak long jumpa kontraktor kabinet. dapatla tengok umah baru kak long..mungki dia akan beraya di rumah baru..hehe..best2..tahniah pada kaklong sebab berjaya memiliki umah baru yang cantik dan luas...

Ay dan zara hapy betul...kejar sini kejar sana..jam 9.30mlm kami gerak balik putrajaya..mulanya nak pi makan satey untie kami tapi tak jadi hujan..

so kami pun makan terus kat kedai mana tah apa tah..service ok tip top tapi makanan tak sedap. geram jer..si afy dah lasak2 .prder satey dan tggu la..tapi tak siap2..budak2 yg masak rupanya..patutla lambat...dah order tunggu jerla...sabarjerla...

dalam kereta afy tido nyenayk..kepenatan main dgn zara..

Ahad bermula la kehidupan suami ku..dia dah stat kelas...aku n afy tinggal berdua..hehe...aku cepat mandikan dan layan di afy..bagi dia makan macam2 ahad...au pun makan2 je..hehehe...layan afy aku tak buat kerja apa..sampaila dia tido utk tengahari..so cepat2la aku masak dan mengemas umah macam karton hehe..

bila dia bangun aku layan dia bagi dia makanla apa la..

memang lasak..di apun manja2 ngn aku...aku layan jerla...hehhe..bezanyer bila huby dah stat kelas ni afy dah besra..dulu bila hubby pi kelas,sunyi jer afy kecik lagi dan asyik tido jer..now dia dah besar dan bising uamh je..

huby balik kelas kul 4.30 dha sampai umah...aku n afy tido..so dia pun rehat...kejap jer rehat,afy pun bangun..aku dlm tido2 pun bagi arahan hehe..aku suh beli goreng pisang bawak afy..laki aku pun pi belila bwk afy...balik jer aku bgun terus makan..

Hah kau ambik perut aku stat berkelocak....dan pusing petut aku..dlm 8.30mlm aku muntah2 hah menagis2 aku..sakit nyer perut ..bila sakit ini teringat arwah neneku ku kanser perut..sakit nyer tak menahan...hanya Allah yang tahu..aku muntah setelah perut di urut..muntah2 banyak giler...melepek badan aku...

nasib time sakit huby aku dah balik..ini sebab salah makanla dan angin dlm badan...sbb sbtu sblm pi seremban kami makan kenduri..pedas lauk nyer..

alhamdulillah tak melarat..so aku boleh pi kerja..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers