17 January 2012

Minggu 23 sehingga minggu 27 kehamilanku

Banyak sangat nak cerita sebab aku punya checkup lain macam sikit dari orang pregnent lain...aku punya checkup setiap bulan byk kali..sebulan sampai 4 dan 5 kali...dengan klinik dan spital lagi..

memang memenatkan..takperla asalkan kesihatan aku n baby baik dan dipantau...yg kesiannya laki aku la...kene dtg lewat or balik awal semata2 utk hantar aku...inila kerjasama namanya..mengandung pun dia yg nak kan..hehe..so sesamala kito menempuhnya...yg penting bini dan anak sihat...sehingga selepas beranak...

aku ada satu jer risau..risau jangkitan kuman..itu yg menjadi trauma gak la...masa hafi tu cukup menyeramkan pengalaman...normal or czer sama je aku dah rasa...baik bawah baik perut sama je sakitnya...

pengalaman mengandung kedua ni aku kene tiroid dan cyst..cyst dah kecut okla..sebab aku telan ubat biodex tue..mmg bagus sgt..

tiroid aku pun darah dah sesuai..takleh dibuang abis tiroid ni sebab ia guna untuk perkembangan otak baby..so dokto maintent je tiroid ni..tapi itula kene buat checkup selalu..ambik darah..dah byk dah aku sedekahkan..huhu...

skrg checkup mengandung pulak dah stat 2minggu sebulan..mmg akan ke klinik je la aku selalu sehingga beranak..huhu..aku pun tak decide lagi nak beranak mana...

masalah skrg kerja pulak my klik 2org dah pi MAMPU ikut project SA2 ni..bengang je..mana mungkin aku nak buat pengujian berdua jer...nak faham sistem lagi..mmg teruk la bos kami ni...sabar jerla...rasa macam tak cukup tgn pulak...

apa2pun harap ada la jalan penyelesaian mengatasi masalah ini..

baby aku dalam selalu buat perut aku keras..dokto cakap dah padat..saiz ok..cumanya perut aku ni kecik...pelvik aku pun kecik...anak still tak pusing lagi...aku baca2 macam2 cara nak pusingkan anak...but aku tak berani...kerana kalau salah pusing boleh bawak maut..eeeeeeeee...tak mau aku..biarla ikutla baby nak duk macam mana..aku ok jer..yg penting sihat dlm perut...dan kelaur perut..tak mau ada masalah...ngeri aku..

hafi sangat lasak..semalam dia tak mau tido..dia memanjat..belajar untuk melompat dari sofa ke bawah..mmg takut aku dibuatnya..byk kali sampai aku tak larat nak tegah..jatuh darah bibir..tapi teruskan melompat2...aku biar jer...budak ni mmg tak faham bahasa..nak tegah byk kali dan marah2 pun tak baik..aku perhatikan dan rakam video dia melompat...sambil tu aku pegang tgn dia...ada kalanya aku biar jer dia melompat2..tak larat dah..

semalam tido mmg tak sedar diri..mmg tak dan buat kerja sendiri..aku kepenatan tido...laki aku pi study..kalau duk umah mmg jgn harap la...

baby macam tau2 jer abg dia lasak..aku pun ckp dah..mummy tak dpt nak belai2 baby..abg ko lasak sgt...duk mengejar dia jer..

skrg kaki aku dah bengkak..dulu tak la bengkak..now mebe kepenatan sgt dan balik jalan kaki..mmg guna kaki la byk mengandung kali ni...ambik hafi pun kdg2 dia mau dukong...uishhhh..mencabar sungguh anak rapat ni kan..korang jgnla rapat2 mengandung..hahhaha..kalau terexcident tu takperla...hehe...

apa2pun aku hapy sgt mengandung...umur 31 ada 2anak...amin..semoga kekal...

so far so good..aku kene diet sikit dan kene cukup rehat...until now aku tak cukup lagi rehat..hehe..

minggu ni cuti panjang ..aku cadang nak pi beli barang2 baby aku...jumaat nak pi KL..aku ikut laki aku pi UTM...tggu dia abis exam...then terus shooping...hafiy??tinggal no no no bawak dia...tinggal kat pengasuh...raya cina balik gemas...tolong mama n abah aku utk persiapan kwin adik aku...

3 comments:

Anonymous said...

akak..ubat biodex nama apa yer untuk kecutkan cyst? leh mkn ms preggy ker? sy pn ader cyst ms hamil...br tau minggu lepas...6 minggu pregnant n cyst tu besar gk la...hm...

emyda said...

NONI Chewable..rm30 rasanya..tryla makan sebotol...multivitamin ni..utk semua macam keputihan pun boleh dankuatkan rahim...kecutkan cyst..nak makan saja2 pun boleh...

Cik Is said...

salam kak..saya pn ada cyst n mmg cadang nak beli noni chewable..tp tgk kt website biodex dia suh mkn skali ngn susu IGC tu..klu xamik susu blh x?

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers