24 January 2012

Cuti CNY

cuti CNY ni kan, memang plan balik gemas...nak tolong mengemas umah family aku...walaupun pregnent aku tetap nak kemas umah tu..aku pun tak tau nak cakap la...dah masuk 3 kendiri asyik macamnila...bagus gak mengeratkan silaturahim...yg peliknya silatulrahim yg sama jer..yang lagi 2 tu macam2 hal buat..kami bertiga jer la..kalau ikut nak sama2 berlima mmg tak siapla kerja..

mama abah aku n bakal pengantin pi mengantar sepupu kawin..so masa mak ayah aku takde..kami berehatla sambil kemas sikit2...yelah bukan umah kitakan..kang tuan umah takde lain kami kemas lain la jadinya..so mmg rehat dan bermain ngn anak2 masing2la..penat kami tido...

ahadnya bermula la operasi..nenek aku la seronok..sebab kami semua balik leh teman dia..kalau tak dia dihantar ke umah anak2 lain..dia bukan suka...umah kami ni lama dah dia menginap...since arwah atuk takde dia mmg duk umah kami..lama kan??itu pun pakcik makcik aku tak sedar diri lagi...duk menetap tau..makan minum berak canggung semua ditanggung mak ayah aku...ah lupakan...yg penting nenek aku leh uruskan diri...jgn duk terlantar sakit lagi susah nnti mak ayah aku nak gerak...

taip kali nak kenduri inila kerja kami...cat umah dah upah orang , repair semuala yg dah rosak..umah dah lama...dah 3otahun umah ni mmgla kene repair..hukhukhuk..kesian mama abah aku...kami pun tak dapek nak nolong sebab kami pun takde ongkosnya...huhuhu...

jasa mama abah aku dari kami kecik sampai kawin ini takkan mampu kami balas...hanya dengan doa dan tangungjawab sahaja yg mampu kami lakukan...lagipun mama abah aku ni tak mintak satu sen pun...mereka betul2 bagi all out kat anak2nya...aku doakan adik beradik aku mengenang jasa...tidak derhaka..amin...

berbalik pada CNY ni, mmg seronok la...kami manfaatkan seluruh masa mengikut plan yg dirancang....suami aku aku tugaskan berehat puas2 dan tgk2kan anak..tapi mmg laki aku rehat sungguh...tgk TV..sebab anak aku main ngn sepupu dia..tak payah jaga sangat...tgk2 dari jauh jer..

okla....leh la berhibur ngn gambar2 yg diupload...


tag sementara dulu..hehe..dah setel aku buang



antara asigment2 aku time poli dulu..tamat dah aku bakar semua...


semua kasut dlm box ni rupanya...mama aku la ni simpan...


ikutkan kasut ni nak dibakar..tapi elok lagi..so simpan la lagi..


inila rak2 buku2 lama2..mama aku mmg gini..semua benda dia nak simpan..akhirnya kami bakar juga...kalau ikut mama aku ni semua dia sayang..tak faham aku...sentimental value la katakan...



ini time mengemas buku2 dan asigment2 lama dulu...akak aku sibuk la nak mengimbas zaman kegemilangan dia tue..nenek aku tak leh tido..dia pun sibuk mengadap kami mengemas2...huhu



sambil2 tu pakcik makcik aku datang dari tampin..bawak durian..besar2 durian dusun mereka...rezeki la..hafi mengadap...suka dia makan durian...untung ada dusun...


anak aku sibuk main ngn burung ni...suka sangat...adik aku yg last ni punya burungla...dia beli tau..tapi nak bela suh mak aku..sakit hati aku ngn dia ni..


kawasan belakang umah..orang yg cat umah tu kedepannkan semuanya..mmg kami mengemas benda2 ni la..rak2 buku lama...pilih2 dan bakar..tong hitam ni kan, aku mmg menyirap sangat!!adik aku yg last ni..kepala hangin dia jer..semua benda dia nak bela..dah macam zoo umah gemas ni..dah la belakang mmg byk kera..dah mmg sesuaila tu macam zoo...tegur kang marah..itula perangai dia..menyampah aku...menganggu sungguh pemandangan...


Inila kerjanya..tiap2 kali kenduri mesti membakar..kali ni semua buku2 rujukan dan latihan adik beradik kami bakar!!!haha..tamatla buku2 ni semua..nak kasi org pun belum tentu di terima...


Melayan kerenah mama kami yg macam2 dia nak kemas...kemas langsir2 lama yg vogue2 dia tu masukan dalam box merah tu...ubah tempat..sebab almari nak isi benda2 lain..ok setel..tgkla macam kapal karam dining hall tu hah!kelaka...


rumah lama kembali nampak sinar...color kuning abah aku pilih..maca2m color dah letak kat dinding ni....kenduri kali ni kuning pulak...apa2jerla...tak siap lagi cat2 ni..bahagian belakang umah...

2 comments:

Unknown said...

kihkih mmg best mengemas aritu sampai jumpe kenangan2 merepek2. lopeh ni time duha/zainus mmg x der nk ngemas dee pandai2 diorg la..wakakakka

emyda said...

memang pun tak kuasa aku..anak pun dah ramai...

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers