24 January 2012

Jumaat Cuti - SOGO

Aku apply cuti jumaat tue..pagi2 dah siap ikut huby pi KL...kuar umah gelap2..hujan lebat siap berangin2 lagi..afy kami angkat jer dia tido..kesian dia pagi2 dah tak jumpa kami...memang that day hujan je..kat KL pi ujan..balik malam pun hujan..

Cuti ni dikhaskan untuk membeli barang2 new baby...huby aku ada last paper that day...apa lagi alang2 dia kat KL itu yg aku aplly cuti..memang nak membeli belah sempena promosi raya cina ni...kat mana lagi Sogo la...kalau bab2 sale kat sogo ni mmg selalu...nak2 ada celebretion..mmg menggalakla diskaun2 kat sogo..aku pulak mmg takde la ikut semua sale2 ni..kami ni jenis mmg beli ikut keperluan ini pun sebab mengandung..kalau tak mmg takde la kami ke sini...

dipendekan cerita...sampai UTM aku lepak sensorang pas sarapan ngn huby..dia teruskan misi menyetalkan paper last..kawan2 dia cakap siap bawak wife nak bagi semangat...emm sambil2 la kan...mana tau leh jawab paper dengan baik...

memang pun katanya dia jawab semua..tak taula betul tak hehe...aku yakin betul..sebab cara dia pun nmpk macam beter then paper kedua...so aku pun jejalan2 utm dan sambil2 tu lepak cafe sambil tertido2..huhu..penat bagun pepagi..kalau kerja KL la gini la gamaknya pepagi kuar umah..tak kuasa aku!!!

habis paper 12tengahari..mmg lama la aku sensorang lepak..terus kami ke SOGO..semua lelaki cakap...kalau pompuan pi KL mesti pi SOGO..tak pi tempat lain...memang betul..sebabnya SOGO hanya ada satu jer..cuba cite SOGO tempat lain mmg takdekan..so mmg situla tempat tumpuan semua pompuan2...kalau SOGO ada kat tempat lain..pastu org dah muak...betul tak???

apa lagi cepat kami beli keperluan baby semua..senang...semua aku dah list so ikut jer list...kuarkan duit siap2 semua...duit ni pun hasil kumpul mengumpul masa awal pregnent..huhu...nak kumpulnya kemain la ..bila perabiskan kejap jer..hukhukhuk...

ok nnti aku tunjukkan apa yg aku beli...minyak+makan+beli belah brg2 baby abis rm1K...nak beli stoler next time dan car sit..stoler afy dah rosak..so mmg kene beli baru..

sampai umah, malam ..jem giler..lagi2 hujan dan ramai nak balik kampung sempena cui cina...mmg KL jem teruk la..sampai umah 8.30mlm...anak aku merajuk tau!! kelaka...nasib kami dah siap2 beli mainan dia...mmg dia nmpk merajukla...tak layan kami pun bila kami sampai umah..selalu kalau kami sampai umah dari kerja..dia kejar2 kami..tapi jumaat tu dia buat do no jer..tgk DVD je..hahahahhaha..pandai dia...afy adik aku jemput, so adik aku ada sementara dia belum kawin n pindah gunakanla utk jaga afy dan beli makanan kami..haha..bukan sengaja..dah laju2 dah beli...yg lambat sebab pi carik tudung kat jalan TAR..try punya try beli satu jer tudung mak aku..haha...aku punya tak beli..sebab penjual tu tak peramah dan tak kuasa aku beli...nak carik kat sini jer nnti...tapi mmg murah sgt kat jln TAR...next time nak beli lagi bebanyak..tapi bila ek??haha..berangan je la..ini pun dah bengkak2 kaki aku berjalan...kuar KL lewat jer JEM la...

Tak sabar nak bersalin..semangat ni...haha..


Dah lapar alas perut McD la dulu...


Dari Exam terus membeli belah..kepenatan member aku ni haha


Senak perut ..lapar treus makan..pas penat laju2 beli belah..sebab kejar masa dan jem dlm sogo..ramai sgt..kembang muka aku kan???


Dalam bonet dah penuh..


Sampai uamh bagi hafiy mainan terus....


Sampai umah..ambil gambar sebagai kenangan..masa pregnent hafi kami membeli belah di jusco..time kedua ni beli kat sogo..adil..dalam perut lagi dah kami rancang adil dan saksama..haha..suka2

Barang2 yang dibeli telah dibuka...jeng2..beli yang ada sale je...rasa macam kaya raya pulak..beli2 bebanyak..padahal tak pernah beli sekali byk gini...kuarkan duit laju jer duit abis...takperla asalkan dah setel...


Ini dapat diskaun kat sogo murah dari jusco...jimat kami..


Dah guna terus...


Beg ni murah sale kat sogo..beli jugak sebab laki aku yg berkenan...leh sumbat macam2..lagipun beg aku dah rabak...


Tilam...


Keperluan simple2...


Baju serba serbi putih...kat jusco AU


Baju colorful...Sogo


aku beli sikit2..sebab afy punya ada leh guna...korang leh tau kan ada pink tue..haha...insyaAllah kuasa Allah...


Last beli baju pregnet aku..kat jusco AU...

beli sikit macam ni jer dah abis byk..betapa barang2 sekarang sangat mahal belaka...memang hidup ditindas....

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers