05 December 2011

Isnin aku Cuti - Naik Hantu

Cuti semalam memang betul2 menguji kesabaran aku jaga si hafiy...semalam jugakla aku selsema teruk dan hidung tersumbat bagai..bagus gak aku cuti kalau duk opis lagi la kesejukan aku dibuatnya..sekarangkan musim hujan/tengkujuh..memang sejuk memanjangla...ramai gakla org memadu kasih hehehe...dah sejuk2 memalam..haha...time2 nila ramai yg akan mengandung..kawan baik aku kat seremban pun dah double line...mengandungla wei..haha...yg kwn aku kat pahang aku tak tau..katanya nak mengandung..nnti aku nak tye double line ke tak bulan nie..hehe...jahat aku..

ok tajuk atas je dah buat stress kan...tak baca lagi dah agak apa ceritanya...semalam kan aku cuti..sebab pengasuh pi ijn teman laki dia ada apoiment doktor..cuti ni aku nak forward time adik aku wedding nnti..gamaknya tak dptla 6 hari..ada berbaki 5hari jer..emm...aku mmg nak cuti awal dan abis kenduri...tak larat nak kerja..masa tu pun dah 8bulan...

dah selsema aku telanla ubat ..bukan selsema jer tapi sumbat hidung..memang payah betul...nak bernafas..perut aku pun makin besar..rasa macam senakkkk jer..bila dah makan mmg akan kuyu2 la mataku...sambil kuyu2 mata tu aku layan afy..

pagi2 aku dah siap2kan makanan dia...bagi dia makan tak mau..so aku biarkan jer..relek jer..tengahari sebelum dia nak tido aku bagi lagi makan pun tak mau..dia buangnya..hei aku dah stat nak marah tapi aku relek jer..kami berdua jer yg lain pi kerja...aku pujuk2 afy cakap dan main2 puji2 dia...dia makan la jugak..then dah beberapa suap dia buang nya makanan tu..mula la aku hangin...dia asyik2 nak tgk dvd jer..citer2 macam2 la ayah dia beli..baru pasang tukar lain ..baru pasang tukar lain cerita...lastly bukan dia nak tgk..dia nak pasang jer...membazirla elektrik kalau tak tengok...geram betul aku...

pastu bagi dia susu dia tido dlm buaian..lama giler 3jam,...selalu 2 jam je...siap marah aku lagi, tak bagi kejut dia...aku biarkan jer la...tido..aku pun lelap...aku tido tapi biasala dah mengandung ni bukan boleh tido lelama..asyik2 terkejutttt jer...

afy bagun 2.30 ptg...okla bangun2 dia nak susu..aku suap dia makan ..dia makan..kejap pastu dia buang lagi..

sampaila kul 4 ptg aku terus simpan DVD tu..geram aku siap pukul2 afy..melalak2la dia..aku marah ..aku baling semua cawan plastik dia masa dia nak air2222...nak air jer sebab lapar tu yg dia nak air..aku campak jauh2..menangisla afy sebab takut aku dah naik hantu!...

pastu pandai dia mennagis minta pujuk..semalam la paling kejam aku rasa..aku kurung dia kat luar tempat sidai kain...menangisla dia kene kurung..geram sangat...naik hantu aku..dah la pregnent mmg emosi tak betul jer..kesian baby dlm perut..kita cuti nak jaga bagi dia makan..dia tak mau,.,mak aku cakap mmg macamnila jaga anak bila mengandung..anak tu meragam lama..susah nak pujukk...sabar2 jer la...mmg aku sabar selama ni..semalam semua org dlm umah aku marahh...kene semua...semalam selsema pun aku tak elok..pas huby aku balik..semua aku serahkan pada dia..aku dah siap awal2 sasak..masakan aku pun tak sedap..sebab masak dlm keadaan tak baik emosi..lauk pun tak sedap..hahahhahaha...simpan dlm peti jer la....

kpagi tadi pi kerja aku ciumm puas2 afy..kesian dia...kene marah ngn aku...aku geram sgt..pasti kat umah pengasuh pun tak mau makan...selalu macamtu...dah tgk kedaan dia..takde demam tongsil ok..tapi mebe dia gatal hidung...scoutemulsion aku dah bagi pagi2 hari2...harap2 afy sihat..takut kalau buat perangai ni dia nak demam or apa2 yg sewaktunya...

laki aku dah kerja jauh..memang pagi2 kami dah siap2 nak gerak..bawak afy naik moto pun pepagi..sejuk2..emm..mmg tiada pilihan..kalau lambat bawak jalan nnti dia tak mau pi umah pengasuh...

pelajaranya: kene sabar jaga anak sehinggala dewasa anak tue..kalau tak kuat kesabaran ni..asyik nak marah jer..akhirnya anak akan marah kita bila kita dah tua..itu yg aku tak mau...tapi semalam je aku naik hantu...sebelum2 ni aku sabar jer...hehehe..sampai opis aku rindu kat afy...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers