29 December 2011

Suka Duka

Harini hanya selepas meeting aku dah takde kerja nak buat...haha..bukan takde kerja...tapi sebab bengang dalam meeting tadi...buat2 releks je...ayat yang tak boleh bla bos aku cakap "saya lihat unit pengujian ini tiada kerja"...jahat punya mulut..tak baik cakap macam ini...kami ada bukti la buat kerja...masalahnya hanya sebab satu jer sebab tiada Test Script yang diminta..hei test script bendanya...awal tahun dulu ko tak cakap pulak macam ini itu test script yang ko nak...tup2 akhir tahun ko cakap nak itu ini..pastu siap dengan penerangan lagi..hei..patutnya penerangan ko cakap awal2 tahun dulu..bukan akhir tahun nak hantar report SKT..yang lain aku tak mau komen..memang sakit hati...biarla pi apa dia cakap..dulu2 pun sebab ada penyelia yang bagus yang siapkan apa yg bos nak...tup2 tukar penyelia = penyelia awal tahun si cik "L" tu..tadi dia buat do no jer...lepas tangan sungguh si cik "L" tue...dia tak backup langsung....mmg hampas! aku mmg tak bersuara pun..bila bos tanya aku bersuara..bila tye sapa ada hal2 nak cakap...aku kunci mulut...sebab aku tau akhirnya kita gak yang kalah...tapi my kelik ckpla..bla bla bla...akhrnya kalah gak..so kuasa di mulut dia

tapi kali ni meeting bos kami mmg happyla..sebab pencapaian target keseluruhan dia tercapai...sungguh hapy dia!!nnti esok ada meting dgn TKSU dia senyum sokmola...sebab laporan tadi cukup menyenangkan dia esok...

pastu dia cakap sapa nak tukar unit uji ke kod??aku mmg nak sgt..tapi bila pikirkan perangai bos aku tu macam tu..dengan suka salah2kan staff...dan kira 3hari masa utk siapkan program..aku rasa itu cukup mengerunkan aku...cukup2la...aku dah rasa..pastu dengan penyelia cik "L"..cukupla aku duk bawah dia...aku dah tahu apa akan jadi dimasa akan dtg...mmg perlu tambah ilmu..tapi kalau cara penyelia & bos macam ini..sukar utk aku turuti semuanya dengan cepat..

tahun 2012 nnti nak test script sangat ye..ok kita buat...kita akan makin busy dengan laporan testing last sistem dan test script..kalau tak puas hati patutnya cakap la awal2 nak itu ini betul2 siap dengan contohnya..baru la kami faham apa kau nak!!ni tak..cakap pakai mulut pastu bila kami faham lain..lain kami buat..lain dia nak..tup2 nak bomm...apada....sob sob sob...

tahun 2012 aku yg akan arah penyelia aku tu siapla penyelia aku...aku nak dia cakap betul2 apa makcik nenek dalam tu nak..senang kami terus buat tanpa disalahkan lagi...nak beranak tahun depan pun tak tenang rasanya..standard takde...main balun je kami dgn kata2 sinis dia...

sebab dia dah tua..aku hormatla..tak mau kurang adab..lagipun tgh pregnent tak baik nak melawan..hanya baik utk luahkan dlm blog jer..haha....lega deq non!

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers