06 December 2011

Sejukkkkkk



Sejuk sungguh dalam pejabat sekarang nie..aku dah tak tahan dibuatnya....selsema, bersih dan gatal hidung semua melanda....rasa banyak sungguh habukkkkkk dalam pejabat yang penuh dengan macam2 habuk dari individu sampaila perkakasan pejabat ni semua berhabukkkkk....bila dah sejuk macamni habukkk la gi la kuat terbang secara halusnya masukkkkk dlm lubang hidung kita nie..memang melampau sangat di KKM ni..

Semalam aku seharian tak buat apa duk bersinnn memanjang...penyudahnya aku makan macam2 makanan yang ada kat atas meja nie...siap aku pi beli makanan panas lagi..pun masih bersin...nak makan ubat takde..lagipun aku pregnent memang semua khasiat yg ada telah diserap oleh anak yang aku kandungkan nie...apa boleh buat..

Sudah buat report pun macam ini juga..apa masalah nya kat bangunan ni aku pun tak faham...punyala zalimm nak mampus kat sini...untu bilik server biarkanla sejukk tapi janganla menganiaya staff sini...

patang semalam aku balik awal..lantak pi la merah punch card aku...aku balik terus kul 4ptg dah tak larat ...giler apa nak tggu duk dlm pejabat nie...sblm tu aku lepak dekat luar bangunan tempat pakguard..bila aku stay luar bangunan elok je hidung aku tak tersumbat apa pun...hanya meleleh2 jer air hidung..kalau duk dlm pejabat dengan bersinnya mmg tok sah cakapla...tersumbatnya hidung..naik lemas aku ...sesak dada aku...

sampai umah aku terus telan ubat..tapi separuhnya..macam2 ubat aku telann sblm2 ni..tu yg tak berani..semalam malam pulak takde kurang..aku apa lagi telah 2 biji panadol KK...geram sangat..baru lega..tapi masih selsema...tido tak sah cakapla...asyik terjaga2..dengan afy meragam malam tadi..entah apa yang sampukk tah...asyik meragam jer..itu ini semua tak kene....

LAstly aku check suhu badan pun masih ditahap yang ok...aku bubuh vick dan minyak yuyi kat badan dia..lega boleh tido..tapi bangun lagi..

akhirnya aku suh laki aku ambik ubat sirap panadol kanak2...bagi afy makan...2ML stgh...baru dia boleh tido..itu pun aku enjut jer...bagi susu sikit tido terus..kami pun terlelap..tapi tido dlm keadaan tungang langgang...

jam 5.30pagi bangun lagi..dia menangis...kami terus bangun tunggu subuh....afy lelap...lena dia tido sampai 7.30pagi...

pagi aku ada apoimmnt ambik darah tiroid...pagi2 pi punch card terus buat urusan bayar2 semua...then terus pi hospital...setel semua 11pagi sampai opis....

sampai opis sejuk lagi..bersin lagi...eeeeeee geram..semua geram..tapi tak leh buat apa...

4 comments:

Edikacok said...

kalau muka ida dah jadi macam tu. aku cabut dulu.

Edikacok said...

sejuk sangat ke....

Edikacok said...

sejuk sangat ke....

emyda said...

aku lepak labry tau today aku dah tak tahan..sejuk sangat....ni baru duk opis....tak larat aku..baik aku tambahkan ilmu at labry...sakit hati duk opis..sejukkk giler..dah la mengandung wei..semua benda nak jaga...bersin2 aku...

mmg muka aku macam tu ..hahahhaha

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers