27 December 2011

Cuti Krismas

Tiap kali cuti mesti duk umah..itu pun kalau cuti mingguan...hubby ada kelas...kalau cuti umum2 ni mesti semua orang tak duk umah...sama la dengan aku...kami cuti balik kampung belah hubby...lama dah tak balik..siap mak mertua aku merajukk lagi...yang pelik tu hanya dengan anak lelaki je dia merajuk..dengan anak perempuan dia takde nak merajuk2 bagai..huhu...nasibla anak lelaki..lagi2 anak lelaki tunggal...ada aku heran??hahaha....

kalau dikira ngn jari jemariku ni.,...sama je...aku pun lama tak balik gemas untuk bercuti..kalau balik pun mesti ada hal dan nak hantar anak..kalau ikutkan mak aku tu leh jer merajuk..sebab buat dia bila perlu jer..but my mother is open minded...so dia sgt memahami anak2 dia...ayah aku pun masih bekerja so mereka mmg busy..takde masa nak merajuk2..haha...stop it..

minggu lepas cuti kami 2malam 3hari kami lepak kampung hubby...seronok mak mertua aku..dapat main ngn hafiy dan dapat tengok muka anak tunggal dia..hehe...aku lepakk jer..takde aktiviti masak2 seperti biasa aku buat..sebab aku malas..aku nak berehat jer..nak beli2 barang dapur pun aku tak buat...mmg aku nak rehat..akhirnya betul2 aku rehat..hehe...kesian laki aku kene beli2 lauk kat luar..3hari duk sana..3hari gak la makan lauk bungkus...dan goreng2 sikit2 buat tambah2..tak terdaya aku nak masak2...dgn bawak perut ni..

pastu laki aku kene kerah, hehe..kene bersihkan longkang besar kat belakang..risau gak aku..takut kene nyamuk..sekarang kan musim denggi..aku siap bagi ridset lagi masa tengok...kibas2 nyamuk..kang kalau sakit aku gak yang susah..pastu akhirnya siap kemas longkang belakang umah..kene cuci kipas semua satu umah..hehe//aku gelak jer..itula akibat jarang balik umah mak..sbnrnya laki aku ni,nmpk gaya mmg tak suka balik pun..bukan aku yg cakap tau...aku siap sound lagi..pi la balik umah mak tu kang mak merajuk..laki aku suka jawab,nanti2la..ada cuti baru balik...see..bukan aku yang racun tau..dia yg tak mau balik..aku sempoi jer..sbnrnya laki aku suka balik gemas..tgk minggu lepas..dia siap tido lewat layan bola..kat gemas dia tenang tengok bola...sambil diam2 dia bawak astro card..tanpa pengatahuan ku..amboi2...yang kelaka nya mak mertua aku dah siap asah2 parang seblm laki aku balik..tup2 ada parang dan pengasah dia letak atas dapur..rupanya dah siapkan tugasan/asigment denda pada laki aku hehe..pastu betulkan paip yang dah rosak dan timbuskan tanah pada lubang belakang umah...umah tu pun dah uzur..macam2 nak kene repair...kami pun takde umah lagi..kalau ada rezeki lebih leh kami buatkan renovation apa2 yg patut..apokan dayo..doa2kan jer la...

sebenarnya bukan kita macamni..tapi tanya org lain pun sama...semua lagi selesa duk umah sendiri...betul tak?betul...sebab kat umah mak2 kita, kita takde bilik..sebab tu nak tunggang tebalik tak selesa...lagi2 kalau adik beradik ramai..lagi bilik tak cukup..aku ni suka tido dlm bilik..aku tak suka tido luar...sebab aku ni jenis malu..hehe...malu gak aku kan?mmgla...lagi2 aku suka seksi meksi...hehe...dlm umah jer tau...

kat gemas pun sama...yg ada bilik adik2 lelaki...kami yg dah kwin tido luar..itu yg tak adil..patutnya yg bujang la tido luar..kami yg dah kwin la tido dalam..sebab tu la aku tak suka balik salah satunya...lagi2 dah bunting ni mmg sangat cerewet...dulu syokla...bilik milik aku...hehe...apa la aku merepek ni..

ok nak citer pasal cuti..pas balik sungai besar..aku balik gemas...laju giler laki aku drive.

sebelum balik gemas tu kami singgah MYDIN USJ SUBANG..pi beli2 barang2 makanan2 utk buat gift2 kanak2 masa wedding adik aku...ok setel siapla..tinggal bungkus jer..

time tu panas terik..masuk jer kereta afy terus membuta..kepenatan...sian anak aku...

anak aku skrg dah bujang dan nak jadi abang...dia tak meragam dah...dia sangat abang2..manja still ada..normal la....sayang anak mummy!!

anak mummy duk gemas selama beberapa hari...seronok jer bila mama aku cakap afy makan macam2..dia mmg kuat makan kat gemas..skrg kami yg rindu ngn afy!!!

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers