24 July 2011

Isteri Sheikh Muszaphar lahir bayi menerusi kaedah bersalin dalam air



Bayi seberat 3.6 kilogram itu dinamakan Sophea Isabella. Halina mengambil masa 18 jam untuk melahirkan bayi itu di Hospital Pantai Bangsar di sini. Halina kini adalah doktor bius di Hospital Selayang di sini. Ketika dihubungi Kosmo!, Sheikh Muszaphar berkata, dia sangat teruja dengan kehadiran bayi tersebut yang dianggap sebagai anugerah Ilahi paling istimewa. "Isteri saya dimasukkan ke hospital pada pukul 2 pagi Jumaat dan berjaya melahirkan anak pada pukul 9.08 malam.

Pendapat aku:

Dia doktor hospital selayang(gomen staff)pun bersalin di hospital swasta..apa kes??hehe..takpela ada duit lebihkan..ada privacy sikit..lagipun di dia doktor kan dah tahu bersalin macam mana..aku pun dah agak mesti dia bersalin di hospital swasta..

okla berbalik pada tajuk di atas..pendapat aku bagus sangat guna kaedah bersalin dalam air..ia mudah dan kurang sakit...aku ada gak terbaca kat online pasal bersalin macamni..nak ku tegaskan di hospital kerajaan walaupun doktor dah tahu tapi kaedah itu tak dipraktikkan sebabnya malas nak menyusahkan doktor dan nurse..lagipun kat spital kerajaan ramai iiii orang nak bersalin takdenyer sempat nak guna kaedah ini..

tapikan apa salahnya guna daapat kurang kan resiko pembedahan..kebanyakkan hsopital kerajaan buat jer cezer ni sebabnya nak cepat takut anak dlm kandungan bermasalah sambil tu dapat elaun pembedahan..

kalau la aku mmg nak guna cara dlm air dan cara duduk2 atas bola..aku dgr cerita cara ini mmg mengurangkan sakit..kalau ada la dlm siptal gomen leh la ramai bersalin normal..

semoga cara ini akan diperluaskan di spital2 brsalin...tahniah pada pasangan ini..

1 comment:

Unknown said...

dia sorang je boleh buat..klo kita nk ado diorg heran/kisah?? hahha...kono golak lg ado la...duit xdo nk banak dlm air..kuikuikui

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers