03 July 2011

Nak Cantik Punya PAsal

aku merana 2 hari tau!! korang ingat tak yg aku beli minuman Cocoa Kolegen tu..klik sini ..ingat kan??

aku minum hari khamis pagi dan jumaat pagi..ko nak tau apa hasilnya??mai aku citer..sebelum aku beli jemana ni..aku dah survay jenama DN'Hans dan jenama Salina..aku dah lama tertarik n menaraik dgn jenama DN'Hans..pastu bila dengar penerangan pada DN'HAns ni aku pun tak jadila nak beli..sebabnya sesiapa yg ada alahan pada seefood jgnla minum DN/Hans...sebab akan kene alergik gatal2..sebab tula aku tak berani nak beli..nasib aku tak beli dah la maham oiii..

pastu jenama salina ni semua ada..best gak ingredient dlm nya..so aku tak beli sebab mahal gak...

aku pi anjung dkt opis ni..aku pi surveyla jenama beuty apa tah,apa tah tapi tak beli sebba kat kedai tu takde..

so kau jumpa la jenama cocoa collegen ni..sebelum ni aku mmg tau jenama ni..mmg aku taula..so tanpa berlengah lagi aku pun terus beli..

murah pun okla..so aku pun beli..aku terus beli sekotak ko!!

jumaat pagi tanpa berlengah lagi dan penuh ngn semangat nak cantik dan tiada kedutan ko apa jadi..hambikkk ko!! aku kene alergik gatal2 ko!!gatal2nya macam perngah ku alami sebelum ni..ko nak tau aku mengarukkkk macam berukkk

aku makan ubatla dan sapu ubatla kat macam aku buat..basuh ngn sabunla gatal2 ni masih macamni..tiada kurang..

ahad aku mengaruk la makan pil gatal lagi dan macam2 la aku buta..aku muhasabah diri aku duduk termenung ko!!kenapa dan apa punca aku gatal2 ni...

bila ku ingatkan kata2 org kat alamanda tu..rupanya kolegen ni akan menyebabkan alergik pada org..akhirnya aku dpt gak tau puncanya..mmg aku makan ubat gatal lagi dan bykan minum air ko!!asyik pi toilet jer aku..sebab aku minum air suam byk2 nak hilangakan cocoa kolegen yg dah meresap ni...

pengajaran: kalau nak minum kolegen apa2 jenama pun bykan research dulu pasal darah kita..adaah suai..kalau boleh ambillah kolegen yg berasakan vitamin..aku ambik kolegen berasaskan lobata dan kacif fatimah...tiada vitamin C..mmgla aku kene...kalau kulit macam aku ni kene ada extra vitamin c supaya balance...so aku stop makan cocoa collegen..mmg insaf weiii..isnin aku dah kurang gatal..tapi still ada sikit2..

aku tak akan berputus asa...aku akan try produk jenama lain utk kusuburan kulit muka ku..hehe

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers