27 July 2011

Rabu yang menyedihkan

semalam pepagi aku dah tersentuh hati...manataknya ada orang berjanji nak teruskan,tapi dia tak jadi..apa boleh buat kita beria2 tapi oarang tak mau..neraka menanti anda..aku hanya nak tolong..

aku kan agen yang aktif dalam amway..aku ada jual barang iaitu breadmaker (pembuat roti)dan oven yang multifunction..apa dah jadi ni...customer aku selama ni bayar ansuran semua setel..ada satu ni mahluk apa tak nak cakap,dia tak reti2 nak bayar ansuran breakmaker tu..apa ko ingat aku ni cap duit..dah beli bayarla..dah beberapa bulan tak bayar..sepatutnya dah abis tau..semalam aku hangin aku carik dia..dia takde pulak..so aku tension sangat 2perkara ni,aku pun cuci mangkuk portluck2 semua..mmg kalau aku tension aku akan mengemas giler2..selesai basuh2 stress pun hilang..aku duduk...aku tak mau rosakan emosi aku di pejabat..tengahri aku pi tido kat surau..lama gak..bangun2 pening kepala...yang aku geram tu kalau takde duit janganla nak beli2..barang yg aku jual MAHAL DAN BERKUALITI.sebab tu bagi ansuran..dia pulak main2 cakap2..aku panas hatila...aku sound dia malam tadi kat umah..aku cakap 'ESOK SAYA NAK DUIT, KALAU TAKDE DUIT SAYA NAK BARANG'dah lama sangat ni...PASTU PAGI2 NI DIA BAYAR SERATUS JE..aii ni lebih..dia kata balance nak bayar gaji akan dtg..aku ckp gaji akan dtg nak guna raya..mesti tak bayar..kalau tak bayar aku carik umah dia..ko jgn main2 dgn aku...aku ni nampak selamber tapi aku garang...

pastu kisah ketiga pulak, petang aku pi klinik gigi,tapi ramai..so balikla..pi makan...kat pkns...jejalan kejap beli pempes dan tshirt raya hafiy sehelai...
terus call orang tukang jahit dia kata boleh ambil baju raya..sampai awal kat umah penjahit tu..pastukan, bayar2 dan balik takdela aku check bagai..
Sampai umah, pakai baju ni ketat pulak..kecik tau..aku pakai mmg sedang elok..masalahnya mmg kecik..geram lagi aku..aku msg tukang jahit tu,ckp kecik dia kata boleh hantar repair..aku cakap tak pela...ini pun dah berbulan2 aku hantar..tapi last minute gak dia buat..geram lagi..mmg menguji kesabaran sungguh orang ini semua..

malam aku kemas baju2 raya..baju hafiy semua ok..aku ambil baju contoh pastu aku ukur lagi baju raya tu..alamak mmg kecik la oiiii...mmg kecikk...panas hati aku...macam mana ni???kalau aku hantar lagi repair tah bila siap..mmg bodah la penjahit ni...kata je buat baju pengantin bagai..baju kurung aku yg simple pun tak boleh fokus..bangang bahlul!!


inila kain baju aku tu..yg plain tu laki n afy punya OK siap Cantik..aku punya yg hampeh. tengokla baju tu aku suruh letak pyping tepi2 baju tak juga di letak nya..hampeh la..rm40 dia cas mmg tak berbaloi..


tengokla pendek kan..kecik tak sama dengan baju contoh..


tangan pendek kan...memang tak sama...baju kurung jer pun tak leh buat betul2..

ada lagi 2helai baju raya aku..entahla rupa apa..kalau tak elok gak mmg hampehla tukang jahit semua...

ingat tak tudung fareeda yang aku beli tu..mmg tak sesuai la woiii..mmg tak sesuai...kene beli tudung lain la oiii...dah lah semuanya mahla giler...aiii mmg sakitnya jiwaku..

2 comments:

Unknown said...

hampeh betul org tu..baik ko suh aku bg kakak opis ni jahit lg ok..org tu tamak sangat nk jahit byk2 baju..tu yg dia x leh fokus tu..sengal.abis tu ko suh dia betulkan ke ape?

emyda said...

ANAK HAJI HAMZAH LA JAHIT SEBELUM NI OK JER..HAMPEH BETUL..RUGI AKU

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers