21 November 2011

Main Conteng2

lama sikitla aku nak update blog ni...mood malas kembali...cerita agak banyak gak nak dikongsikan..tapi malas nak taip..huhu...sabtu ahad seperti biasala aku menjaga anak aku ni seorang diri..layan jer anak aku main apa dia mau...laki aku seperti biasala dengan kelas dia...

Ahad suami aku balik, petang kami balik ke shah alam...melawat bapak mertua aku sajala...laki aku nak balik hantar surat PKNS pada ayah...so afy seronok betulla dia main dengan kucing umah tue..aku borak2 ngn adik ipar aku borak macam2la..pasal mengandung..dia pun preggy gak..so mmg kami rancankla borak2 pasal preggy ni..huhu

then makan kat umah ayahla..adik ipar aku beli kat kedai huhu..

balik dari umah ayah..kami singgah Giant Putra Height..kami tak pernah pun pi sana..konon2 nak survey khemah untuk afy..tgk2 ada diskaun pulak..pastu tinggal satu jer khemah tu..kelaka..tanpa berfikir panjang aku pun beli..huhu....okla khemah tu muat2 utk 2org jer dewasa..kalau saiz afy reramai leh masuk..hehe....color yang tinggal ini jer...tak cun pun..tapi bolehla...kesian afy bosan memain benda yg sama...tahap dia sekarang kene la dedahkan pelbagai bentuk mainan...pastu bagi dia conteng2 white board mini..mmg seronokla dia..sebab mainan dia lain dari yang lain..syokk je dia...aku pandang jer dari jauh...

sabtu ahad kan ujan lebat mmg nak bawak pi playground payah...dah ada khemah ni okla dia boleh main sendiri..buat apa saja...sepah2 pun dalam khemah..

nasib hall umah kami besar..mmg suaila nak pasang khemah..aku ngn laki aku pun seronok layan dia dalam kemah...main bacak2 la apa la..baring la ..semaLAM tengok bola pun dalam kemah ..kelaka..!!


What Ever..manja sangat since aku pregnent ni...gigi??susahnya nak cuci...siap menagis2..lastly aku guna lesterin je...sng ..wangi


soon jadi abang...


stat dia menconteng


layan je....asal tak meragam..


tgk kaki semua di conteng...


Lantakla nak conteng apa pun...tapi dinding no no no...tilam dan baju kaki semua dia conteng..


mula2 beli dia takut siap menangis2 bila aku suh masuk dalam kemah...skrg dia dah ok..siap berlakon2 lagi cara2 abi dia tido..berdengur2..kami siap gelak tue..kelaka..


Afy pandang...hehe


Cinta hatiku...sebelum pi kerja inila aktiviti yang laki aku kene buat...bawak afy naik motor...adui penat tau..tapi tak maula banyak mengeluh...layan jer...

2 comments:

Unknown said...

hahahahahahha..mesti dia menyonteng dgn tekun kan? zara pn sama ada bendee tu aku da x bg dia main sb dia akan conteng sampai baju2 kaki2 semua..dia ada gak mintak aku whitebod tu tp aku x bagi..haha

emyda said...

yup mmg sangat tekun..aku nak dia kreatif..biarla apa nak jadi ngn rumah..yg penting skrg style belajar pun kene kretif..dah la mak ayahnya tak kreatif...so kene la jadikan anak kita kreatif pulak..hehe...

dia siap mintak nak tulis2..tapi mmg kene tahan sabarla...abi dia mmg tak tahan sabar kalau conteng2..aku ok lagi..hehe..

ko bagila zara conteng..ko n arap bukan kreatif..biarla anak2 kretif pulak..hehe..huhu...

bila nak dtg umah main khemah2..mesti best...

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers