09 November 2011

Cabut Gigi - Mengandung

Tajuk macam tak syok jer kan??tapi cerita disebalik tajuk tu memang boleh jadi karangan..sememangnya aku suka mengarang dan berceloteh..aku nak cuba berubah tak mau celoteh..nanti orang tak suka..hahaha...

Berbalik pada tajuk tu..Tujuan utama aku pagi2 ke klinik untuk bertanyakan pasal gigi..gigi aku dah sangatla sakit..sakit mmg sakit..panadol dah aku telan 2kali semalam..

Sampai klinik kesihatan putrajaya..aku terus bertanya pada Nurse gigi..adakah saya boleh cabut gigi kerana saya sedang mengandung?..Then nurse tanya lagi boleh sekiranya kandungan puan 4bulan dan ke atas..wah!! lega bila dengar nurse jawab macam tu..masa tu pagi kan ramai..then aku pun buat cadangan sendiri..aku cakap nurse saya nak daftar dan ambil nombor..then saya nak pergi hospital putrajaya ambil darah sekejap jer..hehe..sekejap apa lama 1 jam aku kat spital hehe...

Ramai pulak, kat spital..grrrrrr...tunggu je la..lagipun ini lebih penting..apoiment ambil darah untuk Check Tiroid aku..

sejam gak la aku melopong kat spital..akhirnya nama aku dipanggil..emm..terus laju je aku masuk...nurse yg ambil darah membebel2 sebab ramai orang hari ambil darah ..sebelum2 ni tak ramai...okla aku pun ok jer..terus ambik darah 3 botol utk tiroid....siap jer laju2 aku pi ajak laki aku pi klinik semula...sebab nombor aku dah ada..aku takut nama telah dipanggil..

Sampai klinik gigi..memang betul nama aku dah lepas..hehe...

aku cakapla sowi lambat..ambil darah lama tadi..ramai org..huhu

okla nurse klinik tu semua bebaik..

ok sampai nama aku dipanggil..aku masuk2 terus la cakap...dokto saya nak cabut gigi sekarang..huhu..amboi berani sungguh aku!!yelah byk dah sakit aku rasa...setakat cabut gigi ni..beranak lagi sakit...huhu

bla bla bla ngn dokto aku cakap ada sakit itu sakit ini...alergik antibiotik dan mengandung..hah kau!! terus dokto gigi tu check..dia cakap tak de pun lubang gigi..pastu, aku cakap ada la doktor...

lastly dokto tak gak nmpak..aku yg jadi nurse..aku yg bukak sendiri mulut aku besar dan masukkan jari..hah kau!! aku pulak yg jadi nurse tunjuk gigi sendiri..kelaka..cerita ngn laki aku..dia pun gelak..hahahhahaha....

gunala alat tu bukak mulut aku yg bhgaian belakang,.,.yela gigi aku kan besor...alat pun tak sampai nak tgk hahhahahha..pas dokto ketuk aku ckp bukan itula dok..inila sambil masukkan jari lagi..hahahha..then baru dokto nmpk..

sakit ke katanya??aku ckp sakitla dok..dokto gigi dulu suh cabut saya tak mau..skrg saya nak cabut..dokto tu pi pulak panggil dokto lain..

dia tak berani bagi keputusan mau cabut tak..

lastly aku yg cakap..boleh la cabut..hahhaha..aku pulak yg decide..

pastu dokto check buku mengandung aku..cakap suh refer spital putrajaya...adui penatla ..dokto klinik ni semua tak berani buat keputusan...

akhirnya dokto bg cdgn suh ckp itu ini kat dokto tyroid nnti...emm.brapa jam aku pi sana pi sini lastly tak gak cabut,,sebab aku ada tiroid..kalau mengandung jer mmg boleh dah ..tak payah refer apa2..

P/S: susah betul nak cabut kalau ada sakit lain ni...sabor jerla..dokto suh tggu spital ckp apa...kalau dokto tiroid spital putrajaya kata ok boleh..baru boleh..adui tanggung sakit lagi la ni..kesian laki aku...hehe...kene telan panadol la..

macam2 hal..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers