07 November 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha

Belum terlewat untuk aku mengucapkan selamat hari korban...korban apa ye??hehe...ok today hari pertama minggu kedua november 2011..Terasa segar bugar setelah bercuti panjang hari raya...walaupun aku tak mohon lelama bercuti cukupla sekadar yang telah kerajaan berikan..alhamdulillah...

Ok apa macam korang cuti??ada Syokk tak??aku alhamdulillah happy la juga walaupun penat...penat makan dan penat melayan kerenah anak bujang aku sorang...bukan apa??masa yg ada ni la anak kita nak bermanja2.

Panjangkan kesyukuran kerana, anak aku dah petah bercakap dalam bahasa dia..bahasa yang kureng kami fahami..yg betul2 kami faham yelah 3 4 patah perkataan je..itu pun mmg dia hampir jelas sebutan...okla..cute2 jer bila dengar..rasa sejuk hati bila mendengar..hehe...kadang2 aku suka menyakat2..aku mmg suka menyakat dia..dan ayah dia pun suka menyakat afy juga...kami sekeluarga mmg kuat menyakat...hehe

Berbalik pada tajuk diatas..kami berhari raya di gemas...

kat kampung kami masak lemang...but aku tak sempat nak bakar lemang..emm...ingatkan sempat rupanya tak sempat gak..

Perjalanan kami sangat lama..terasa macam balik terengganu pulak..

jalan jem hampir 4 jam baru sampai umah..

sebenarnya mmg dah tau jem..tapi kan bila jem jer pasti suami aku bawak kereta arahnya salah..contohnyala..kalau jem highway PLUS kami lalu LEKAS...bila lalu lekas aku mmg dah tau Kuala Pilah jem teruk....

Tapi laki aku tetap lalu..abiskan takkan aku nak marah dia..so aku senyapla..kiranya kami ok jer..anak aku pun tak meragam..sejam kamisangkut jem kat kuala pilah sahaja..pastu laki aku patah semula balik seremban..mak aiiiii...dah penat2 lalu jem..dia leh patah sremban..emm..agak bertegang leher gak la dlm kereta...aku cakap..abi buat kerja bodo la afy..apa salahnya kita teruskan jer perjalanan..emm..pastu laki aku terus lalu jalan REMBAU...jalan ni la yg aku nak lalu dari awal..sememangnya takde kereta langsung wei..syok jer lalu..laju jer..

pastu sampai gemas 7 malam..kau lama giler..macam jauh benor pulak...

sampai je terus sakit 2pinggang dan kepala..penat oi..afy siap tido dua kali kepenatan dlm kereta..

Malam kami tak leh tido awal kami pi kampung ..macam setiap tahun..malam2 pi kampung mak aku kami lepak sambil borak2 n makan..makan la macam2 ado...

Keesokan raya kami siap awal..semua pi masjid..aku je jaga anak di rumah..layan anak dan bagi sarapan..

10pagi gerak pi kampung semula..jumpa nenek dan kami borak2 dan makan lagi..selang beberapa jam makan lagi dan terus makan sambil melayan dini hafiy..sampaikan lupa pula nak snap gambar grrrrrr...

jam 12tghari pas laki aku tukar minyak hitam dan betulkan brek..kami gerak pi AFAMOSA..cadangkan nak bawak afy mandi manda..

Ya Ampun..inila satu2nya tempat yang dekat ngn umah kami...

sampai sana kene parking luar..amboi tak larat aku...dah la bawak perut..eeeeee..takdela..so laki aku pun pusing..kami tak jadi pi mandi..kami pi makan secret recipe...hahahhaha...makan lagi..kali ni mmg puas hati..laki aku belanja cakap nak ganti yg San fransisco tu tak sedap langsung...afy seronok main dlm kedai tu...

pastu kami gerak baik gemas...mmg penat giler..

sampai terus kami rehat..

petang kami keluar naik moto pi kampung hantar barang..hehe

jalan lagi..tapi naik motor..suka betul afy...magrib baru sampai umah..

malam kami tido awal kepenatan..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers