28 November 2011

Shooping Baju Family For my Sis Wedding


perut jer kedepan afy tue..sempit kot..haha


laki aku la tolong sorong budak2 kecik ni..nasibla stroller akak aku ni besau...


Bungkusan kain baju yang di beli..kami memang tak akan menyerlah time wedding tue..sebab biarkan pengantin jer menyerlah..kami color2 yang down jew..hehe


T-Shirt lelaki2 untuk majlis sanding..tak sesuai baju melayu..masa tu kan sibuk dan panas..berpeluh2..so mmg decide baju t-shirt jer la...baju melayu memalam berinai jer leh guna..kalau sanding kat dewan sejuk la..ni kat umah...2majlis perkahwinan dah family aku lalui..memang dah ada pengalaman pasal pakaian2 nie...baju tshirt hafiy je aku akan beli bulan 1 nanti..last2 minute..


Kain pasang untuk aku family..kain manik2 tu beli kat bandung...kawan opis yang pi..aku beli jer...kain plain tu beli utk baju melayu afy & suami aku..kami nak pakai time malam nikah/mlm berinai..


Baju family..termasuk kain untuk baju melayu ayah kami...


semua yang siap dibeli..settle...

Selamat Menyambut Tahun baru Islam..Semoga kalian beroleh kesejahteraan di dunia ini...Korang dah baca doa akhir dan awal tahun tak? tahun baru ini aku harapkan kesejahteraan dari segi iman dan kesihatan diri serta kebahagian kami sekeluarga..amin.....

Cuti yang panjang 3hari ini suami aku pun tiada kelas...kami betul2 spend time bersama2..lama dah kami tak bertiga sabtu ahad..

Last week..sempena bulan islam..kami pun gunakan kesempatan yang ada untuk mencari pakaian family untuk majlis perkahwinan adik tunggal perempuan kami..kiranya ini majlis yg last untuk perempuan di rumah mak ayah aku..selepas ini akan ada 2 lagi majlis iaitu majlis bertandang sahaja..kerana 2 adik kembar aku tu lelaki..

Cadangnya nak ke nilai..disebabkan fikirkan yang kami bawak anak kecik iaitu hafiy dan zahra..so terbatal la niat kami nak ke nilai..dalam waktu yang sama, petang tu macam nak hujan..kami memang saja je pi petang pas asar...sampai ke malam kami pergi...tapi takde al ke nilai...kalau tak bawak budak kecik dua orang ni..memang laju la kami ke nilai..

akhirnya destinasi yang kami singgah ialah NAGOYA dan PAKSON jew..hahaha...kemain lagi gembira budak kecik 2 orang ni..happy sungguh dapat bebas sebebasnya....

Alhamdulillah dipermudahkan dengan niat yang baik ini..kami jumpa terus kain baju pasang dan kain baju melayu yang harganya berpatutan..kami memang nak jimat sejimatnya2nya...dalam masa jimat nak gak bergaya dan ini majlis besar..tak salah kami berbelanja...sememangnya kami ni jarang bershooping...hanya beli2 brg makan jer banyak..

senang tak perlu bawak mak aku..kami telah bahagi2kan tugas...mak dan adik aku serta tunang nya..pergi tempah semua baju dan pelamin pengantin di gemas, pergi buat kad kawin dan sebagainya...aku n kak long aku serta laki aku pergi beli baju family..

ok siap semua..sekejap jer..kesian laki aku la..hafiy sangat lasak bermain dengan zara...

kami selesai semua jam 9 malam...sungguh penat tapi gembira kerana selesai kerja kami...

sabtu mlm tido seremban..ahad pagi2 kami balik putrajaya...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers