07 November 2011

Raya kedua - Scan baby - Balik Putrajaya

Semalam kami gerak dari gemas jam 12tghari..betul tghari..kami lambat gerak sebab aku kemas2 umah dulu..family aku semua dah takde..mereka pi Kota Tinggi Johor, pi rumah tunang adik aku..mereka ke sana nak berhari raya dan bincangkan tarikh perkahwinan...saja jejalan..sambil berbincang...takdela pihak lelaki je datang..kesian pulak..family kami jenis sempoi jer..tak kisah,pompuan pun leh pi berbincang..takde isu utk kata lelaki je mai umah kami..apa salahnya kami ke umah lelaki..so perbincangan settle..tarikh kawin 2hb3 2012 (nikah) dan 3hb32012(sanding)..tarikh ini dipilih kerana cuti semesta, nak jarakan dari aku bersalin dan tarikh ni untuk sebelum ayah aku pi Indonesia...so bila dikiranya pihak sana free juga tarikh ni..so terus greb tarikh ini..maknanya masa ni kandungan aku baru masuk 8bulan ..okla tu..masa tu aku nak buat besday afy ke2tahun juga...malas buat kat putrajaya..sana pun tgh masak2..alang2 aku join la sekali buat besday kat gemas..time adik aku nikah..hehe

Cerita kedua ..kami onway balik kami singgah kat WET WORLD PEDAS Rembau,....wah ramai sungguh org..semalam nak pi mandi kat AFAMOSA tak dapat..laki aku nak gak ajak mandi kat wei world bawak afy..sungguh seronok afy tau..mmg amat sesuai la kat sini bawak budak kecik...afy menjerit2 kegembiraan...inila kali pertama kami bawak ke tempat awam...Dalam sejam lebih sikit jer..pastu kami pun siap2 balik..dah tengok afy kesejukan bersih2..cepat kami bawak naik...gambar pun tak ambil sebab hanbeg dalam bonet kereta...hehe..comei afy pakai sut mandi..

Cerita ketiga- Perjalanan kami teruskan ke Seremban...Tujuan kedua nak pi SCAN perut ni..nak Checkup CYst aku dan kandungan...kan baru pas bergumbira2 mandi..pastu jem pulak..kat area situ..emm..redah jer la...masa tinggal 2 jam jer utk klinik Rekha tu tutup...mmg tak boleh pecut..

sampai senawang terus pi ampangan anta afy dulu..anta umah kakak aku...tak mau bawak..kesian dia kepenatan...mmg betul pun..sampai rekha penuh..ramai org..rupanya doktor belum turun lagi sebab ada operation...

Then kami pi daftar dan kami org kedua last..pastu dokto tak mau lagi..dokto kepenatan...

nasib sempat..kami pi la makan kedai mamak sebelah..sebab dari WEI WORLD kami tak makan..makan bekal nasi impit jer utk alas perut...

Pas makan..baru dokto turun hehe...alhamdulillah takdela lama sgt tunggu..tapi kesian org lain tggu lama..hehehehe...

tiba giliran aku, dokto terus scan ..tgk2 CYST aku tak takde..alhamdulillah...hehe..seronok betull...takde cyst lagi...berkat makan Biodex ni dan makan ubat tiroid yg kuat tu..pastu dokto tgk anak aku...scan semua...okla..mmg jelas sgt muka..nampak semua la terang puas hati..Jantina???tungguuuuuuu..tggu aku bersalin ye...hehe...

ok...everything ok..dan kesihatan ok..tunggu checkup kerajaan pulak kat spital utk tiroid...bla bla bla pun tiroid kene rawatan selama setahun setengah...kene cekal...hadapi rawatan ni...thing positif...itu je...

P/S: jahitan dahi anak aku dah dibuka...okla...nak kene letak minyak alga hilangkan parut...Terus bagi afy Scotemulsion..pas mandi wet world...mencegah lebih baik...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers