05 May 2011

Perkembangan Kesihatan Anakku

Tajuk di atas aku pilih untuk berkongsi cerita mengenai anak tunggalku(buat masa ini)..kesihatan dia semakin baik..semalam dengan jayanya dia boleh tido nyenyak..alhamdulilah..aku pun nyenyak sampaikan anak aku jatuh buaian..sedar2 pagi ni dia tido atas LANTAI!! kesian dia...kesmua dlm bilik tido mati sampaikan yg luar pun tido mati..mungkin anak aku menagis tetapi semua dah tak sedar so dia pun terlelap agaknya...

paGI tadi mama aku kejut subuh...terkejut dia lihat afy tido di lantai...terus angkat tidokan atas tilam..masa angkat tu dia dah terjaga dari tido...hehe..aku pun mandi terus dan mama aku siapkan air panas nak mandikan dia...rupanya dia berak banyak...busukk...ikutkan cerita mama aku dia dah boleh makan, minum banyak...3 kali berak ..lega aku dengar!!

batuk ada lagi sikit..demam dah ok..tapi semalam demam gak..aku doa agar anak aku tak demam lagi..kalau ikutkan dah 2 minggu dia demam tak baik..harap2 dia baikla...tak mau lagi kasi dia ubat...kesian tgk dia tiap2 bulan kene makan ubat..huhu..

Pagi tadi dah siap awal aku bwk anak aku pi iklankan cari pengasuh kat blok aku..aku tampal2 kat lift semua..kalau ada rezeki ada la orang call..

Aku cadang kalau la dapat pengasuh,aku nak suh dia jaga..tengok sebulan dua..adakah anak aku demam lagi..kalau demam maknanya bukan sebab taska la..kalau dia demam bermakna anak aku mmg jenis cepat demam..dan rawatan susulan akan aku buat dengan pakar kanak-kanak...

memang ia memaningkan kalau perlu tukar2 pengasuh...kesian pada afy dia bukan tau apa2..kalau tukar2 takut dia tak mau sebab dan kenal semua org..

aku mmg niat tak mau mama jaga...mama kalau jaga pun sbb emergency jer bukan aku suruh...aku nak mama aku rehat dan duk umah...aku tak mau dera mak aku..biarkan dia jaga makan minum abah aku...lagipun sejak jaga afy kat putrajaya bisnezz agar merundum..sbb mama tak de bantu abah...

Cita-cita aku, aku nak carik pembantu umah bila dah anak dua...aku nak suruh pembantu umah/ Bibik tu jaga anak2 aku kat umah..aku tak mau hantar2 lagi kat taska melainkan pi sekolah...biar bibik tu uruskan umah ..aku hanya MASAK JER...

Ada sikit kegeraman tapi ok lagi..mama aku bising cakap demam2ni salah kami..sebab laki aku balik malam2 study..pastu beli water treatment menyebabkan takde khasiat pada iar putih tue..padahal air tu tak bersalah..sabar jerla...biasala org tua...kalau anak demam kito yg salah..huhuu

anak aku dah jalan dengan lajunya..dah tak payah pegang2..dia dah bileh cakap sikit2..tapi yg tah apa2la sebutannya..huhu..dah dah kenal org..sgtla kuat menangis bila nampak aku n huby siap2..aku pakai tudung dia akan melalak kalau tak angkat dia..huhu..pastu suka naik keter..nak main strereng keter dan suka main kat luar...

okla nak stat kerja..tadi aku dtg awal..laki aku hantar naik motor..sbb dia nak runner ke KL ada last EXAM..SEMOGA BOLEH JAWAB DAN DAPAT FOUR FLET..HUHUHU

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers