08 May 2011

Hari Pertama Dini Hafiy Bersama Pengasuh

9hb Mei 2011 merupakan hari pertama hafiy bersama pengasuh baru..pengasuh suruh aku panggil kak Ros...Tingkat 1 blok yang sama dengan aku..iklan aku tampal kat semua lift2..so hari pertama lagi dah dapat panggilan untuk menjaga anak aku..tapi aku tak berkenan sebab pengasuh tu kat blok A depan blok aku..bukan apa aku nak carik yg di blok yang sama...tak der la aku nak kelam kabut pagi2..ok aku tunggu lagi mana tau ada orang akan call2 aku lagi..so petang dalam 6.30 petang rezki ada seorang lelaki call aku..dia tanye nak carik pengasuh ker??aku ckp mmg mencarik..so dia cakapla wife nyer nak jaga anak aku...sebab mereka baru pindah kat apartment ni..sebelum ni wife dia jaga anak org..mmg sentiasala jaga anak org...bila dah pindah dia nak buat iklan kalau2 ada org nak suruh jaga anak./..tengok2 aku buat iklan terus anak dia bgtau maknyer ada iklan..itula lebih kurang cerita pengasuh ni..

Tadi la kami dari gemas direct jer sampai putrajaya 9pagi..terus siap2 kan barang2 afy yanga nak di bawa umah pengasuh baru...makanan dan semuala mainan bagai aku angkut bawak umah pengasuh tue..toto bantal baju susu dan basikal semua aku angkut bawak turun...tu yg aku suka sebab duk blok yang sama...senang nak mengakut2..

kali ke 3 afi bertukar pengasuh..pengasuh kak ros ni aku buat dalam percubaan la..tak kompem lagi mau anta tak..tengok macam mana..kalau afy ok dan suka aku teruskan hantar..

aku tak mau mengharapkan sangat sebab seblum ni aku pernah mengharapkan tetapi pengasuh tu hampeh...now aku just bertawakal dan berdoa agar afy serasi..anaak2 pengasuh ni pun suka kanak2..mereka boleh melayan afy..

ok berbalik pada cerita afy..dia tadi menangis2 gak la...dia tak mau...dia nak dokong ngn abi..dia nak aku..aku tak pakai tudung pakai tuala jer..kalau pakai tudung nanti dia melalak2 takut ditinggalkan..so aku turun dengan tuala di kepala...aku suapkan nasi lembik kat dia tadi dapatla 2 suap je..then dia luehkan nasi tue..aku pujuk2 bagi dia main mainan yg di bawa..pastu aku bagi akak tu dukung cepat2 kami LARI!!!

sayuppp rasanya bila kami lari...kesian sgt..apa boleh buat kalau inila yg terbaik utk dia..tujuan aku tukar pengasuh untuk tengok keadaan dia ...kalau duk taska asyik demam jer..sampai dah setahun lebih umurnyer pun demam lagi...kat taska mana mungkin cikgu2 nak jaga afy bebaik..mereka biar jer..pastu kalau ada budak demam selsema pasti afyla org pertama yg akan kene..cuti aku pun makin surut..mula2 demam ingatkan nak membesar..then lama asyik2 demam..mungkin Allah dah bgtau Hin2 yang afy ni tak boleh duk beramai2..finally afy demam dan sakit teruk bulan lepas..ini la kemuncaknya yang afy tak sesuai lagi duduk taska beramai2...inila ceritanya kenapa afy bersama pengasuh baru..sebelum tu mama aku yg jaga...tak sanggupla aku nak suruh mama aku jaga..umah kat gemas tunggang terbalik bila mama aku tak de..kucing2 tak makan...

aku memohon agar ini la jalan yg terbaik untuk memastikan kesihatan afy sentiasa baik selamanya...doakan2la ye...

P/S: afy dalam percubaan bulan ni...kalau sesuai dan pengasuh sayang dan sanggup betul2 aku akan teruskan..kalau tak terpaksala kami iklan carik pengasuh yang lain..

syahdu di kala ini..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers