03 May 2011

Lembu

semalam malam kami jemput mama aku dari seremban..nak minta tolong jaga afy sementara tak sihat ni..sampai sana kul 7 mlm lepak2 jap..then magrib kami pun solat..pastu cepat2 pi kedai berdekatan beli bahan mentak utk masak esok n seterusnya..senang mak aku masak...

Patut kami gerak awal tapi lambat gak la gerak nak dekat kul 9mlm..kalau lagi awal pasti kami pun akan terlibat dalam kemalangan langgar LEMBU DI HIGHWAY LEKAS..mmg huby aku bawak laJU malam tadi sebab nak cepat dia pi study group kat bangi..dalam perjalanan yg laju2 tu aku berkata2 dlm hati..aku cakap..e lajunya abg bwk..bahaya la dah la padat keter ngn org ni pastu jalan licin..aku just bersuara jer dlm hati tapi tak cakap pun..Tetiba la kan nampak dari jauh syup2 jer lampu kelip2 polis...ingtakan ada roblock..rupanya bukanla...ada kemalangan..kemalangan LEMBU banyak gakla...lembu mati bergelimpangan..adui kami lalu2 tepi lembu tue..seram rasanya..aku tgk lembu tu punya kepala PATAH BERDARAH2..eeee...mengucap aku...nasib afy tido dah..kalau tak kang tak pasal2 jer..huhu..minta dijauhkanla BADI2 NI..

TERUK sgt kereta yg remuk langgar lembu tu..pasti org2 dlm keter tu dah pi ICU..mmgla kalau langgar lembu nak2 lembu besar pun mati inikan pula manusia..tak taula idup ker mati..

keter2 yg kemalangan ti cepat pihak berkuasa alihkan..teruk sgt tgk keter tue..lembu2 masih bergelimpangan lagi...berat mcm mana nak angkat tengah2 gelap2 tue..fuh mencabar sungguh kerja pekerja pihak berkuasa dan staf LEKAS..

masalahnya depan tu jalan terang dah..yg lembu2 tu lalu tmpt gelap mmg la time ni pulak keter2 tgh laju..laki aku pun bwk laju masa ni..kalau kami kaur awal tadi pasti kami yg terlibat dlm kemalangan tue..Nauzubillah!!!

Kepada kawan blog aku ni kalau lalu highway LEKAS JGN LA LEKAS JER..lagi waktu malam berhati2la..kawasan MANTIN tu golap!!..LOMBU2 BANYAK!!

PIHAK HIGHWAY LEKAS kena la bykkan lampu2 jalan...bahaya..dah byk dah kemalangan di highway ni..padahal baru setahun jangung..minta dijauhkanla...

kepada ORG YANG BELA LOMBU TU, JAGOLA LOMBU TU BAIK2..JGN DIBIARKAN LOMBU TU MELINTASS JALAN..LOMBU KO MATI TAKPO..NI MANUSIA YG MATI...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers