31 October 2011

Malang Tak Berbau...byk btl hal...

Cerita 1st - Sabtu

Hari sabtu seperti biasa rutin aku ialah menjaga anak aku dan menguruskan rumah terutama basuh kain dan TOTO afy..alhamdulillah segala berjalan lancar seperti yang diplanningkan tue..TOTO kering wei sebab sabtu hari yang sangat kering dan cuaca cerah dan berangin..sememangnya TOTO kering..ini yang paling happy..yelah duk aparment mana mungkin boleh cuci TOTo sekiranya cuaca lembap...settle kerja aku..

MAsak semua bagai..layan afy yg hapy sangat sebabkan mummy ada umah..dia peluk cium dia lompat joget semuala..aku pasang cerita RIO yg banyak jenis burung2 tue..mmg dia mengadapla TV..aku senang buat kerja umah..mmg senang..setelah dia boring baru dia mengacau aku..

then malam dia tggu laki aku balik...sebab dia nak VROMMMMM...kesian tgk anak aku..nak VROMMM abi lambat balik pi kelas...mmg tak jumpa la that day..

Cerita ke2 - Ahad


Aku tak berani dekat2...tak sampai hati tengok...ni pun dah beberapa kali afy meronta..berhati2 nurse jahit...


Afy tengoh menangis2..kesian..aku pun amik gegar..takut gak..nurse marah..tapi nasib tak..total kene rm108..termasuk jahit, xray, concultancy..bolehla..ini pun dah lewat..

Ahad pulak...Malang tidak berbau....

Seperti biasa laki aku lewat ke kelas krn bawak anak aku nak VROOMMM..sebab anak aku bgn2 mintak..semalam kan tak dpt VROOMMM..inila masalah kami sekarang..pagi2 kene pekene VROOMMM dulu...kalau tak mmg payahla pi kerja or kelas...

settle dia puas hati..laki aku pun pi kelas ngn pecutnya sebab ada ujian jam 9.30pagi...ahad kereta kat highway takde..mmg cepat la sampai...

cerita bermula jam 3.30ptg..

kakak aku n anak dia dtg sebab teman laki dia main bola kat baginda...so sementara tggu laki dia ..dia lepak la umah aku ..mmg sgtla dekat..afy seronok tak ingat dunia..happy punya pasal...dia berjoget2 dan terus berjoget2..aku hapy sebab tgk afy dan zara main tak gaduh..

joget2..sampaila jam 4.30ptg laki dan adik aku sampai umah...gembira selalu jadi duka kan..

secara tak semena2..anak aku ambik susu sambil minum berjalan...berjalan jer..tanpa pandang depan ..hah kau booommmmmm...lebih kurangla bunyinya..tapi mmg very kuat..

pastukan laki aku berlari tgk berdarah2 memancut..tak pernah hidup aku tgk darah macamni..adik lelaki aku pun tak pernah kene gini..mmg kelam kabut..menjerit2 kami dlm umah..

aku dgn tak leh pk..nak pi spital pakai selaur pendek..pastu naksib boleh pk waras..pi tukar seluar panjang dan ambik tudung dan IC semua...

then pecutla ke emergency putrajaya..

sampai sana ramai sungguh org tgh tggu giliran..afy MA check dulu..then tutup dahi tu dgn kapas...

ingat kejapla tggu rupanya lama giler..sampai anak aku dah tak tahan lagi sebab afy kan lasak..selipar dia aku tak bawak..asyik nak turun jer..dengan dahi macamtue...

lama wei aku tggu..dah sejam lebih...

aku dah tak tahan dah..darah dah kuar semula...

apa lagi aku bgtau kat nurse tu nak pi swasta..aku cakap tak leh tggu dah..dokto tgh rawat excident kat situ..mmg lagi 4 org kene tggu dan xray sejam..lastly dah mintak pi swasta kami pecut la pi klinik berdekatan annur..sampai sana takde xray..keluar balik..

terus pi klinik mediviron..pun kene tggu dokto takde...pastu mana leh jadi ni..

terus pi an nur kanak2 pun dokto oncall..

eeeee..geram mmg mencabar sungguh that day..

terus masuk az zahra bangi sebelah. terus masuk emergency dan dokto dtg cepat..tgk2 terus jahit...xray dan result xray tgk kepala ok dan tiada retakan semua..alhamdulillah...

jahit time tu di balut satu badan afy tak bagi bergerak..apa lagi melalak2 la budak kecik tue..

pastu buh bius kat dahi tu gak..berdarah lagi dahi tue..aku mmg tak tgk la..aku duk jauh..tak sanggup nak tgk....

jam2 ni pulak byk panggilan call hp laki aku..emm mengacau sungguh!!!

siap jahit pujuk afy..bagi susu...okla.dia...tak sakit sebab biuskan..

samoai umah terus bagi ubat tahan sakit..mandikan dan tidokan..

dokto suh jgn kene air dahi tu...dan buka jahit setelah 5hari..means jumaat ni buka jahit dahi tue..

tak pasal2 betul ahad tu..dia tak lari tapi mata tak pandang depan...sekrang meja makan tu kami dah tolak tepi...tapi kene tahan semut pulak kalau dah duk tepi dinding mmg semutla suka kat meja tue..mmg selapang2nya la umah tue...

alhamsulillah dia ok tak muntah...now still awasi dia jer....

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers