23 October 2011

Checkup Tiroid- Kasut Deepavali

TIROID

Pagi2 aku dah menebeng muka di Hospital putrajaya..kerana aku ada apoiment dengan doktor untuk check Tiroid aku ni..Tetapi tggu lama tu dah menjadi lumrah..aku dah awal2 dtg punch card dulu kat opis dan treus pergi ke spital...aku tak sarapan di luar kerana aku dah siapkan BURGER special di rumah breakfast tadi hehe...mmg bangun awal sebab kan hati berbunga2 hehehe..

Sampai2 sistem down pulak si spital..emm guna manual tu..apa lagi kene alert la dengar nombor yg akan dipanggil..so mmg semua diam je menunggu berdiri...sistem down agak lama juga..emm..isnin pulak lagi2 la ramai org time ni kan time puncak..huhu

agak tertido2 aku di kerusi tunggu doktor..emm..alhamdulillah nama aku dipanggil juga..apa lagi dah tiba bilik dokto kene keluar pulak tue..eemmmmm....sebab india yg sblm ni lambat dtg kat bilik doktor..agak lama gak aku kene tggu diluar tu..yelah kan aku dah masuk dlm then kene tggu semula..ini india tu punya pasal la...geram betul..tapi kan hati sedang berbunga2 so takdela marah sangat kekekekekke...tggu2 akhirnya india tu kuar gak..dokto panggil aku masukk..okla...tak sempat aku nak bertanya2..dokto yg menggantikan dokto guna ni banyak gak mulut..yg bagusnya tak payah aku tanya semua dia dah bagi jawapan..so aku anggung2 geleng2 jer la..huhu...hehhe..

Alhamdulillah keputusan darah aku ok dan hormon tiroid aku makin result nya makin CUN meleCUn..alamdulillah berkat ikut nasihat dokto dan makan ubat yg PAHIT nak MAti tue...aku ingat dah tak perlu jumpa lagi rupanya kene dtg lagi sebulan utk last treatment...

BUT is dokto dah kurang DOS ubat ni..still aku kene telan gak sebijik sekali..alhamdulillah tak payah la aku makan berkali2..PAHIT GILER>>>pahitnya Efect pada saluran pemakanan aku dan bila makan apa2 akan pahit jer berjam2..mmg menganggu gugatla nikmat makan aku..

SEREMBAN - JUSCO

Lupa nak cerita semlam laki aku sibuk nak pi seremban jenjalan umah kakak aku..aku sebenarnya malas nak pi sebabkan aku ni tak de mood...aku rasa macam nak rehat jer..tapi dah laki aku nak sangat pergi ..so kami pun gerak pi dalam kul 2.00ptg macamtu..samapai seremban dalam kul 3.ptg...lepak umah akak aku..aku pun makan dan tido..but tak leh tido sebab cuaca agak panas..so aku pun borak2 sakan semua..laki aku sedang melayan hafiy..pulak dia yang tido...emm..laki aku kepenatan..dia nak tido seremban..tah apa2..pastu zara bangun apa lagi afy sakan la main..lari sini lari sana...happy sungguh budak kecik dua org ni...kami pun hapy tgk..laki aku tido dah berdengkur2..huhuhuhuhu/..

jam 6.30ptg kami gerak balik...kami tak terus balik..kami pergi jusco seremban 2..lama sungguh tak singgah sini...lama sungguh..alang2 laki aku nak jalan..apa lagi aku pun +mmg tengah nak carik kasut..terus pergi ke bahagian kasut..carik la terus kasut kerja aku yg mmg dah sangat uzur tue...

Akhirnya dalam sekelip mata,aku pun jumpa kasut yg aku rasa sangat sesuai utk aku yg berbadan dua ni...punyala lama carik kasut kerja, dari seri kembangan ke alamanda..akhirnya jumpa kat seremban gak..mmg banyak betul pilihan..sememangnya ada sale untuk deepavali..so mmg byk sangat yg syok2 kat jusco seremban..kalau kat alamanda dan seri kembangan mmg cepat habis..yelah ramai tu manusia2 kat sini..kat jusco seremban baju pun banyak yg lawa2..takdela aku nak beli sebab tengah cut cost..brg yg perlu jer aku beli...inipun sebab kasut kerja aku dah uzur sangat...


Kasut lama aku ni..dah hampir 2tahun..klip2nyer pun dah tercabut2...tu yg kene beli..but kasut ni masih baik lagi..tgk bunga dah tercabut tue..hehe


Taraan ini la kasut kerja aku...RM65 Best Buy..CR2..banyak lagi yang lawa..tapi aku berkenan ni sebab sesuai utk aku yg preggy ni


Tapak yg ni sesuai selesa dan ok la...soft jer bila memijak

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers