19 October 2011

BERJAYA - RUMAH PR1MA - TERIMA KASIH ALLAH

TRAGEDI OKTOBER dan TAHUN 2011 INI

Perkataan pertama aku..Syukur PadaMu YaALLAH!!kerana kau permudahkan hidup aku setelah bermacam-macam dugaan aku hadapi...Berkat kesabaranku menempuh kesukaran dalam kehidupan ini...pelbagai onak dan duri untuk aku melalui ujian yang kau berikan pada aku..(sambil mengesat air mata yang tak henti2 turun dipipiku...)amin-amin YaRababalalamin...

tAK terkata aku...hanya orang yang melalui kesusahan sendiri akan merasai perasaan ini..Family aku yang bahagia dan kehidupan mak ayah aku yang bersusah payah untuk anak-anak..ini semua aku jadikan pelajaran...Alhamdulillah Allah bagi mak ayah yang banyak menyokong anak2..tetapi pada aku seorang ini la anak yang macam2 dugaaan..stat dari aku dilahirkan memang dah diuji..lahir2 aku dikatakan tak hidup lama...arwah atuk aku pun cakap bayi ni tak lama..sebab aku dimasukan dalam inkubator dengan berwayar2..stat dari situ la...then macam2 la ada penyakit itu penyakit ini..sampaikan kesian tgk mak ayah aku berusaha nak bagi aku sihat..alhamdulilah sihat juga..sampai kawin...pun mak ayah aku yg banyak tolong..kerja pun sama..macam2la mereka buatkan utk aku sorang ni mmg susah..anak2 yg lain mudah tak payah sangat macam aku ni...

then sekolah dan belajar pun sama..tak la berapa bijak...cukup2 makan je semua...alhadulillah mak ayah aku nak aku kerja kerajaan sebab nak jamin masa depan aku ni cerah..pun dapat..setelah 5 tahun apply dan gagal...akhirnya aku berjaya dpt kerja gomen..sebelum tu macam2 kerja aku buat selepas abis belajar..semua cukup2 makan je...

then kawin...anak pun lama betul nak dapat...rezeki aku mmg lambat...akhirnya dapat gak anak...semua ni berkat usaha makan ubat dan urut dan macam2la aku beli nak dpt anak...

lahir anak aku sakit tenat...tak boleh bangun..komplikasi dan macam2la..sampaikan doktor pakar cakap pelbagai MAK NENEK UBAT ANTIBIOTIK dah telah tapi tak baik...akhirnya sembuh..mungkin berkat doa ibu..

stat anak kedua ni mudah dapat..tanpa dirancang..aku dapat anak kedua..mula2 tak leh terima pk pasal duit..

then OKTOBER INI..PERDANA MENTERI ADA BUKA PRIMA...aku tak mau apply...mak aku bising suruh apply..aku pun ikutla cakap mak aku..

MACAM MANA CERITA INI BERMULA

Pagi2 buta aku siap2 untuk pergi ke cabutan undi di presint 11..aku kejut laki dan anak aku dan adik aku..aku cakap jom siap2..kita nak pergi cabutan undi rumah..aku siap2 kan afy..sampai sana...ada makanan sarapan dah ramai sangat..aku pekene teh tarik...tapi aku tak habis..perasaan berdebar2 tu memang dah ada..

tunggu2 dan tunggu dan tunggu..nombor aku tak naik....laki dan adik aku nak balik, sebab ada kelas...then aku mmg FRUSTED GILER...AKU BLA MACAM TU JE..

dalam kereta adik aku aku diam sepanjang jalan..aku tak bercakap..takde mood...aku cakap dalam hati kenepa nama aku takde tuah nie..nombor sipi2 jer...tapi tak kene..

tguu calling2 dari prima pun takde..aku frush dah abis..aku teruskanla kehidupan..aku cakap kalau tak dapat aku tak mau beli umah dulu..aku takde duit CASH...SEMUA AKU TAKDE..nak kumpul duit pun aku cukup...then aku cakap la...takde rezeki..tak payah la harap..

semalam petang sms dari PRIMA..aku buat tak tau jer la..sebabkan aku malas nak layan sms prima tue..bukan aku dapat pun..

Pagi ni aku teruk selsema..pening otak aku..kerja pun takde..aku pun apa lagi checkla sms kat hp...baru teringat pasal PRIMA..aku pun cepat2 la buka laman web tue...

semak nombor aku tak gak jumpa..biarla..perasaan tu masih berkobar2 nak baca lagi nombor..

AKHIRNYA DEBARAN DADA AKU KUAT SGT...AKU TERNAMPAK 3796 macam kenal..tapi aku buat deq..aku cakap bukan la...

tapi perasaan nak semak ada lagi..

aku semak lagi...klik ic dan klik semak

WOW!!SITI MUZAHIDAH MOHD NOOR...gugur air mata aku..terus call laki aku dan mak aku...rezeki tak diduga..dapat rumah!!!!syukur alhamdulillah...ALLAH TOLONG..DIA TAU NIAT AKU...kegembiraan ni aku kongsi ngn kwn2 opis...aku tak suka tak bagitau..aku bgtau semua kawan2 yang rapat..amin...

KLIK SINI

CARI NOMBOR AKU 3796

7 comments:

Unknown said...

tahniah la..untung dok sana..mcm2 kemudahan ada...nk pindah2 tpt keje pn dok situ gak..x yah p tpt lain.rumah nye dlm pembinaan ke?

AyuNadia said...

Salam, Tahniah kecik!~ terharu pulaks aku baca entry pasal rumah ni nih,memang rezeki Allah nak bagi , dlm beribu2 org yg apply, Alhamdulillah ko dpt...Semoga Allah permudahkan segala urusanmu di dunia & Akhirat..InSyALLAH :)

emyda said...

terima kasih semua..aku mmg suka sangat..hati aku sedang berbunga2...kami dah pun pi melawat tapak umah tu..semua tengah piling dan buaty jalan dlmnya...kiranya dah bermula2 la projek tu..ialah fasa 1 ni kan PM nak tgk..so mmg semoga urusan step kedua ni utk dokumen semua berjalan lancar..harap2 tiada apa2 yang sukar..amin..semoga dipermudahkan urusan step kedua....

ayu nnati ko datang la hehe....aku pun tak harap umah yg besar sangat,.,aku nak dekat je ngn anak2 dan opis..itu jer..skrg benda semua mahal..aku dapat umah kecik ni pun dah rasa syukur..

Leen Amallina said...

As'salam.. maaf ganggu, just nak tanya.. awak dah dapat emel maklumbalas dr PR1MA..??? Suami sy dapat jugak..tp lepas bg alamat emel kat PR1MA, sampai sekarang senyap je..huhu~

Leen Amallina said...

As'salam.. just nak tanya, awak dah dapat maklumbalas emel dr PR1MA..??? Suami saya pun berjaya jugak tp selepas bg alamat emel kat PR1MA, sampai sekarang senyap je..huhu~

emyda said...

Leen Amallina

saya dah byk kali call..katanya sekarang tengah buat semakan setiap orang..sebab ada pengundi yang berjaya tapi maklumat palsu..dan ada yang tipu..sebab tu kene semak satu persatu..saya pun risau gak ni takde apa2 perkembangan...katanya tak semestinya dapat umah tu kalau ada yg menipu maklumat..

apa kata Leen Amallina call PRima.....rasanya kot selepas buat pilihan raya kot..emm...sabar jer ni..

menunggu macam apa dah..kalau tak dpt nak gak kita beli umah lain..ikutkan ida malas nak beli umah lagi..nak beli umah prima je..dekat ngn opis

norain said...

salam admin,
ada perkembangan terbaru x psl rumah PR1MA ni..sbb husband sy Pr1ma call kata dapat sebelum PRU lg,tp sampai skang senyap sunyi xde khabar berita..PR1MA kata tggu pemaju Putrajaya Holding call..tp kita nk call pemaju tanya status pn xde nombor nk dihubungi..

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers