12 October 2011

Aku MC

lama gak aku tak update blog ni..lama aku menyepi..manataknya aku dan anak bujang tak sihat...stat hari khamis lagi aku dah tak sihat..perut aku meragam jer...aku cirit birit lama sangat...sampaikan jumaat aku pergi kerja pagi tu pun sama cirit birit banyak kali...mau duk dalam toilet jer..petang aku tak masuk kerja..aku tido kat umah sambil dengar2 belanjawan diumumkan..tv aku pasang tapi kau tido..aku makan ubat angin dan pergi klinik ambik ubat dapat air garam jer..so aku telah air garam berak lagi..tak larat aku tido jer..

sabtu ahad pun tak elok..masih cirit berit lagi..adui air..dah la jaga afy lagi..lupa nak bgtau yg hafiy juga sakit dia batuk teruk sabtu tue..macam orang tua..lasly malam tu dia muntah abis tilam semua..membasuh aku memalam sabtu tue..aku sakit lagi dada berkocak2..sakit mak aii...macam kenen gestrikk..angin satu badan woi..tak pernah aku rasa macamni...

seingat aku la aku bedal makan KERDAS ULAM tue..byk aku makan rabu malam kat seremban..pastu khamis aku masak telur itik pedas..pastu sebelum tu selasa aku makan asam mangga byk gak kat opis...hah kau ambik!! khamis jumaat sabtu ahad isnin dan selasa aku kene sakit ulu hati..pedih sangat..macam tercucuk dada aku..angin kejap kat dada kejap kat perut..insaff oii..dah la aku pregnent..

ahad tu pulak malam aku kene bengkak kat lutut..ini aku tak tau apa puncanya...tutp2 aku tak leh bangun..gila laa...dugaan sungguh!!!lastly alang2 mak abah aku ada kat putrajaya depa baru je sampai sebab nak tengok hafiy semput kerana batuk...sabtu 4pagi aku pergi emergency,...sebab afy sesak nafas dek kerna batuk tue..dapat gas..baru afy leh tido dengan lega...ahad tu kami berdua..laki aku dah pi kelas..kesian laki aku tak sempat tido..melayan kami..

masa ahad tu mak abah aku dtg..terus aku nak ikut balik gemas...dengan kaki aku yg tak leh gerak..lastly kesiankan laki aku..aku inkutla mak abah kau balik malam ahad tu gak..

sampai sana....terus keesokkan ambik MC kat klinik gemas..dapat la 2hari lega..

so apa lagi nenek aku ada...aku mintak uut dada aku..nenek aku urut perut gak..baru aku lega..makan ubat tak elok2...byk kali urut makin lama makin beransur baik..rupanya kene urut gak dada dan badan ni...makan ubat je tak jalan..

tepat hari rabu..segala2nya elok dan aku kembalik sihat..anak aku pun sihat..sebab bagi ubat sabatamol dan jaga pemakanan dia..mak aku la semua buat..aku baring dan jaga anak je..

apa2pun kene rehat gakla..kalau aku duk putrajaya mmgla tak rehat..ada je nak buat..ni dah baik mmg aku kene pantang makan pedas..insaf aku..tak mau la makan ulam2 yg ada angin...abis aku..

kesian baby dalam perut nie..macam2hal minggu ke12 dan 13 ni..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers