26 October 2011

Cuti Deepavali

Apa korang buat cuti semalam? Hari rasa fresh tau sebab dah cuti sehari..jangan lupa today khamis ye..hehe..so makin semangat la lusa nak cuti lagi.hahaa.manatak pelabur kilang2 hangin kat malaysia ni...asyik cuti jer..pastu kene double gaji bagi kat pekerja..hehe...sabor jerla ye..kami still macam ni...

Bak kata Timbalan Perdana Menteri Pekerja2 goverment jangan leka jangan happy sangat dapat itu dapat ini..kerja kene semakin bagus kene semakin produktif..Timbalan macam risau je PM bagi macam2 takut pekerja gomen senang lenang..takde la Tan Sri, jgn risau kami akan bekerja macam biasa..ada masa buat kerja ada masa inovasi dan semua bersemangat ok..dont wory..but macam aku bagi la kerja yg bole aku buat..yg tak boleh buat mmg lambat la..hehehehe..sob sob sob

Ok berbalik pada cuti semalam..kami pagi2 dah siap nak pi seremban..ada kenduri doa selamat umah kakak aku..sampai sana 8pagi...tengok dah tersergam indah kemah2 untuk tetamu makan....macam zara nak tunang pulak hehe..ok la ni..

so makanan kakak aku order je..dan mak aku kami tak kasi masak dia tetap masak gak..hehe

alhamdulillah ramai juga yang datang makanan pun memang ada lebih dan semua yg dtg lest2 bawak balik..mmg sesuai la...mmg ngam2 la order...

ramai gak lepak lama2 sebab ada kemah..kalau takde kemah mmg tak ramai la lepak lama..mesti pas makan balik...ni ada lepak2 sesuai la mrk ulang2 makan..hehe

Meriah sangat kenduri..merapatkan hubungan kekeluargaan yg mmg dah makin jauh..masing2 sibuk ngn hal2 masing2..bila ada kenduri ni kembali semula la kemesraan kekeluargaan..

semalam hafiy yg paling happy..dia main2 main dan terus main...kawalan ada tapi kami dah tak larat nak kawal..dia sangat lasak..nak pi sana pi sini...tak pakai kasut dan macam22 lagi..happy betul dia...main kat taman permainan dgn sepupu2 kecik aku..aka pakcik makcik afy yg kecik hehe..

kami gerak bali jam 6.30 ptg dan nak magrib...pas mama kasi cucu dia makan..aku pun cau la..aku pun dah siap2 kemas2 umah kakak aku..rasa dah takde buat apa lagi aku balik...lagipun laki aku ada program memalam..

cloth diapers

cerita pasal ni semalam malam afy dah nyenyak tido dalam kereta kepenatan sangat..apa lagi sampai putrajaya terus aku buka aircond dan retset bilik..tidokan dia kat tilam...tukar guna cloth diapers..hehe

malam ni aku kira stat guna jam 8.40malam..

aku nak tido aku rasa tak penuh lagi..aku bagun tukarkan dalam kul 11.30mlm macamtu

kami pun tido dan biarkan je dia...jam 5.30 pagi macam tu laki aku bagun tgk dah basah kuyup baju semua..hahahhaahhaa...dia kencing melimpah2..sama jer macam guna pempes..hahahha..

tapi tak pela kami tak bangun2 pun biar jer penuh..sampai melimpah..tukar baju dan seluar terus guna pempes sampai bangun kul 7pagi tue..okla...malam2 mmg tak terkawal..aku nak try sabtu ahad ni pulak utk siang hari...

kiranya berjaya la malam tadi dia tak bangun walaupun kuyup..dia tido jer...kami yg bagun tgk sebab kami yg rimas hahahha...planning guna cloth diapers ni rasanya macam hampir berjaya..

so pasni sabtu ahad fullday aku nak gunakan dia cloth diapers ni...mmg jimat la pempes...

p/s: sampah pun tak banyak malam tadi..kalau tak pempes jer dah sebeban..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers