02 October 2011

kehamilanku 11 minggu

Seperti entry lepas aku tiada juga nafsu untuk update blog ini..aku gagahkan diri juga untuk update...kali ni perkembangan usia kandunganku ke 11minggu...alahan gatal2 semakin lama semakin berkurangan..alhamdulillah..berkat doaku yang tak putus2..dan berkat kesabaranku mengunakan daun sirih dan makan ubat piriton jika terlalu gatal..emosi memang terganggu..walaupun tiada morning sickness tapi alahan ni cukup menguji kesabaranku..ada 3 penyakit yang Allah uji supaya aku menjadi kuat..dan Allah maha mengetahui..setiap yang beriman itu akan diuji..semua ujiNya yang diberi itu mampu dihadapi seseorang...so kene kuat semangat je.

pada perut ku kadang2 aku rasanya ngilu2 sangat..semasa aku banyak bergerak dan di dalam kereta..mungkin anak aku dlmperut tengah membuka tutup tangannya dan kakinya...tapi tak selalu rasa..menyengat2 jer rasa...

mata aku mengantuk pun dah kurang..tapi adakalanya terlalu mengantuk dan tak sempat2 rasanya nak tido..tika ini perut ku sangat lapar..asyik nak makan jer..bila aku nak puasa ganti ni..ada 3 hari aku tinggal masa bulan ramadan...

sabtu ahad aku sibuk menguruskan rumah..suamiku pergi kelas..aku awal2 pagi dah bangun pergi menyiap2kan macam kat dapur tue..bila suamiku pergi kelas aku betul2 baring depan tv melayan afy main..sampaila ke petang..kadang2 afy main sorang aku tido..sakit pingang ku mmg terasa sangat jika suami aku takde..

so far alhamdulillah selesai minggu ke 11...hampir nak masuk trimester ke 2 nanti..hehe...perasaan happy macam dapat anak pertama dulu...

1 comment:

Ema Rose said...

slm. sy mmg dah alergik b4 pregnant lagi. tp lps pregant, doc suggest srh tukar ke piriton jugak. wpun doc ckp ubat ni ok, tp still risau, tkt ada effect kak baby. skrang ni sy tgh pregnant 5 weeks. awak dulu start ambik dr bila? mmg xda effect apa2 kat baby?

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers